Inköpare till Finspång

Inköpare till Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker inköpare för uppdrag på större industriföretag i Finspång. Tjänsten omfattar orderläggning, uppföljning av leverantörsprestation, taktisk planering, leverantörsmöten och uppföljning av avvikelser i leveransflödet både internt och externt med fokus främst mot alla våra produkter. Positionen kräver att du klarar av att både jobba självständigt med hög noggrannheten, men även snabbt kunna omprioritera och jobba mer intensivt med högt tempo när det krävs. Akademisk utbildning inom relevant område är meriterande, liksom tidigare erfarenhet av inköp. Kunskaper om SAP är starkt meriterande. Gruppen som du kommer att ingå i består av 10 personer där lagarbete och sammanhållning är viktigt i teamet. Förändringstakten inom framför allt digitalisering är hög, detta gör att du inte får vara främmande för förändringar i både arbetsuppgifter och systemstöd. Inom förändringsarbetet finns det även tydliga förväntningar på att inköparen kan vara drivande mot sina leverantörer i införandet av nya processer och verktyg.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I arbetet ingår:
Orderläggning
uppföljning av leverantörsprestation
taktisk planering
leverantörsmöten
uppföljning av avvikelser


Arbetstider
100% med start 2022-03-01 tom 2023-02-01 med goda möjligheter till förlängning. Arbetet är förlagt på dagtid. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du:
Har eftergymnasial utbildning
Har erfarenhet av inköp
Är öppen för förändring
Har goda kunskaper i Svenska och Engelska
Kan ta tuffa diskussioner med leverantörer



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Dejan Livancic, Dejan.Livancic@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024