OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven, serviceinriktad och extremt lösningsorienterad inköpare till kontoret i Lund.
Arbetsuppgifter
Som inköpare på First Class Brands kommer du att vara en del av ett team på tre inköpare som rapporterar till COO. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter blir följande;
Planering av inköp enligt prognos
Inköpsansvar för egna artiklar och leverantörer
Kontakt och förhandling med leverantörer nationellt och internationellt
Följa upp leveranser och säkerställa så att PO'n levereras i tid
Säkerställa giltiga certifikat och avtal för dina leverantörer
Ta fram certifikat och dokument för export i samarbete med exportteamet
Ta fram nya produkter med leverantörer i samarbete med produktutvecklingsteamet
Som inköpare kommer du att fungera som en viktig länk mellan våra leverantörer och kunder, vårt lager samt övriga kontoret. Arbetet sker i nära dialog och samarbete med försäljning, då prognoserna kan förändras med kort varsel. Målet är att säkra leveranssäkerhet samtidigt som du bidrar till att minska bundet kapital på lagret genom rotation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med inledande provanställning, och ska tillsättas snarast möjligt.
Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig med 1-5 års erfarenhet av operativt inköpsarbete, med fördel från i tillväxt och med erfarenhet av snabbrörliga varor med bäst före datum.
För att lyckas i din roll är det extremt viktigt att du är driven, flexibel och lösningsorienterad och motiveras av dagliga utmaningar. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och inte rädd för att ställa krav och fatta beslut. Svenska och engelska behärskar du på en god nivå, i såväl tal som skrift, då leverantörer och kunder finns både nationellt och internationellt. Goda datorkunskaper och vana från affärssystem är ett krav i tjänsten och erfarenhet av Visma Business är meriterande.
Som person är du givetvis serviceinriktad och ansvarstagande. Du har en god analytisk förmåga, är strategisk och duktig på att skapa och underhålla relationer och samarbeten både internt och externt. Du gillar att arbeta administrativt, att vara delaktig i många olika processer och du trivs med att arbeta i ett högt tempo.
First Class Brands erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett självständigt och ansvarsfyllt arbete, i en organisation under ständig utveckling och tillväxt, där du får vara med på en resa inom framtidens FMCG bolag. Du kommer att tillhöra ett engagerad och drivet gäng, med tillgång till breda kontaktytor inom First Class Brands och Humble Group. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor och förmåner och placering på huvudkontoret i Lund.
Ansökan
I denna rekrytering har First Class Brands valt att samarbeta med JKS Sverige. Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på www.jksgroup.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du givetvis välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Borg på telefonnummer: +46 40-10 12 19.
Vi ser fram emot din ansökan!