Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren Inköpare till ett uppdrag hos ett globalt företag som är ledande inom service och supporttjänster. Här får du möjlighet att bidra till innovativa lösningar inom bland annat facilitetsservice, måltidstjänster och arbetsmiljöförbättringar.
Det här uppdraget är en fantastisk chans för dig som vill bredda din erfarenhet och få värdefulla meriter på ditt CV.
OM TJÄNSTEN
Företaget en ledande aktör inom deras område och ständigt fokuserade på att skapa värde för deras kunder genom hållbara och kostnadseffektiva lösningar.
Som inköpare blir du en viktig del av ett dynamiskt och framåtblickande företag. Rollen erbjuder ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom inköp, vilket ger dig möjligheten att utvecklas både professionellt och personligt.
Som en del av deras team får du samarbeta med kollegor från olika avdelningar och bygga starka relationer med leverantörer. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill bidra till företagets framgång samtidigt som du själv växer i din yrkesroll.
Du erbjuds
- En meriterande erfarenhet på CV
- En dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och hållbarhet
- Ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom inköp
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Lägga in saknade avtal i avtalshanteringssystem (Arcus SCM)
* Genomföra inköp av produkter och tjänster enligt företagets behov och strategier.
* Kontakt med leverantörer
* Gå igenom fysiska avtal och sortera dessa efter vilka som är giltiga och inte.
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med inköp
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant inriktning, exempelvis ekonomi, logistik och/eller inköp.
- Har goda kunskaper i Officepaketet.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Har goda Office paketet kunskaper, då man tex kommer använda excel
Det är meriterande om du har
- Har tidigare erfarenhet inom SAP.
- Har god teknisk kunskap och intresse
- Har intresse för hela kedjan i ett tillverkande företag, från offert till leverans
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231