Inköpare till förvaltningsmyndighet

Arbetsbeskrivning

Presentation
Har du minst 1 års erfarenhet som inköpare från Offentlig sektor och besitter en god kommunikativ förmåga? Då kan just du vara den vi söker!

Uppdraget beräknas starta omgående och pågå till januari 2018 och du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget i Solna.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Rollen som inköpare innebär bland annat att arbeta med lagen om offentlig upphandling (LOU), som grund, skriva och skicka ut förfrågningar om direktupphandlingar, förnyad konkurrensutsättning, och avrop inom ramavtal. I uppdraget ingår att i dialog med olika beställare ställa krav, utvärdera anbud samt följa upp och sammanställa urvalsprocessen inför avslut. Du kommer att ha en rådgivande och stödjande roll eftersom både beställare inom organisationen och externa leverantörer kan behöva information om avropsprocessen, lagen om offentlig upphandling (LOU), och interna riktlinjer för inköp. Du kommer att arbeta teambaserat och ha nära kontakt med Inköpsenhetens strategiska inköpare. Du kommer även att hantera avrop på befintliga avtal via Agresso, offerter/anbud, avtal och val av leverantörer och skriva avtalstexter.

Du kommer också att ta fram och sammanställa statistik samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister). Vidare kommer du även att ta hand om viss administration såsom diarieföring/arkivering av handlingar och svara löpande på inköpsfrågor från verksamheten.

Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du som söker har gymnasiekompetens eller motsvarande och minst ett års erfarenhet av arbete som inköpare från offentlig sektor. Vidare har du självständigt genomfört minst sex stycken förnyade konkurrenssättningar och minst fyra direktupphandlingar i enlighet med upphandlingslagstiftningarna.

Du har goda kunskaper i Office-paketet och det är önskvärt att du har kunskaper i upphandlingsverktyget TendSign. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.

För att trivas och lyckas i rollen som inköpare tror vi att du är självgående, kommunikativ, noggrann, strukturerad och tar initiativ till att driva ditt arbete framåt med en lösningsorienterad och prestigelös inställning. Eftersom rollen innebär att ha mycket kontakt med företagets anställda och chefer är du serviceinriktad och har känsla för integritet samt en förtroendeingivande attityd. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 16 juni 2017

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024