Inköpare till framtida konsultuppdrag!

Inköpare till framtida konsultuppdrag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker alltid inköpare för framtida konsultuppdrag! Har du erfarenhet av att arbeta som inköpare? Eller är du precis ibörjan av din karriär? Vi är regelbundet i behov av inköpare till uppdrag ute hos våra kunder!

Om företaget
På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling.
Vi är ett företag som är måna om våra medarbetare och att arbete och fritid ska gå ihop. Vi erbjuder därför flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta delar av veckan hemifrån. För oss är det viktigt att vara en ansvarsfull arbetsgivare och att våra medarbetare ska känna att de gör skillnad, därför har vi möjlighet att på arbetstid lägga en dag per halvår på valfri ideell verksamhet. Vi erbjuder också våra medarbetare löpande utvecklingstid för att arbeta med strategiska frågor eller förkovra sig inom ett område som bidrar till den personliga utvecklingen. Självklart har vi också friskvårdsbidrag för våra medarbetare och genomför gemensamma aktiviteter för att främja teamandan.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare innebär det att hantera hela inköpsprocessen. Beroende på vilket företag det gäller så kan arbetsuppgifterna variera från operativt inköpsarbete till strategiskt arbete.

I din roll som inköpare kan ansvarsområdet vara bland annat:
- Att skapa affärsrelationer med leverantörer
- Orderläggning, leveransbevakning och logistiska frågeställningar
- Identifiera och analysera förbättringsåtgärder
- Förhandlingar
- Marknadsanalys och sourcing av nya leverantörer
- Offert- och avtalshantering

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma utöver detta beroende på hur det aktuella tjänsteuppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.


Din profil
Vi söker dig som har arbetat med inköp tidigare eller liknande arbetsuppgifter, eller är precis i starten på din karriär. Det är en stor merit om du har erfarenhet av samtliga steg i inköpsprocessen, både operativa och strategiska inköpsfrågor. Du är relationsskapande, kan arbeta självständigt, noggrann i ditt arbetssätt och har en god analytisk förmåga.

Önskade kvalifikationer:
- Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller annat relevant utbildningsområde
- Alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet
- Att du hanterar svenska och engelska språket, obehindrat i både tal och skrift
- Du bör ha god systemvana, av bl.a. Office-paketet med fokus på Excel


Ansökningsförfarande
Oavsett hur lång tidigare erfarenhet du har som inköpare och inom vilken bransch du tidigare varit verksam, är du varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Josefine Thorin, josefine.thorin@skill.se


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och Tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 12 januari 2023

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024