Inköpare till GKN Aerospace sökes!

Inköpare till GKN Aerospace sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en inköpare till GKN Aerospace där du kommer att jobba i en internationell miljö. Har du erfarenhet av att arbeta som inköpare? Eller är du precis i början av din karriär? Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.

Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.

Dina arbetsuppgifter
Denna inköparroll kommer att jobba tätt tillsammans med vår befintliga köpare inom indirekt upphandling på GKN Aerospace Sweden, främst med maskinunderhållsreservdelar och tjänsteleverantörer. Rollen kräver både strategisk och operativ kompetens tillsammans med hög förmåga att arbeta självständigt till uppfylla målen. Du kommer att ha ett nära samarbete med interna kunder och underhåll ingenjörer, planering och råvaruteamet. Typen av maskinunderhållsområdet är att dagar blir inte alltid som planerat, så det förväntas att du lätt kan ändra fokus.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som inköpare med ansvar att hantera löpande kontrakt med leverantörer och att ansvara för servicenivån hos dessa leverantörer. Arbetsmiljön är internationell, med majoriteten av de nuvarande leverantörerna placerade i Sverige och Europa. Du kommer huvudsakligen att arbeta inom området för maskinunderhåll. Du kommer att ingå i ett team med kollegor från andra platser inom GKN Aerospace

Arbetsuppgifter som förekommer är:

-Inköp av maskinunderhållsreservdelar, varor och teknisk support
-Hantera utbytbara/utbytbara delar där tillämpligt inkl. följesedel och frakthantering
-Hantera prestanda hos dina leverantörer inklusive leverantörsrelationer
-Delta i underhållsförberedelser, planering för att säkerställa reservtillgänglighet
-Söka efter nya och alternativa leverantörer
-Övervaka leveranser
-Hantera dina leverantörer för att uppfylla deras ansvar enligt kontraktet
-Hantera back-office administration och datahantering
-Stöd vid utveckling och implementering av strategier i samordning med global förvaltning
-Ansvara för KPI:er
-Ansvara för implementering av strategier mm i GKN Aerospace Sverige.


Din profil
Vi söker dig som har ett affärstänk och är intresserad av ett proaktivt sätt att arbeta med ett högt tekniskt innehåll. Vi tror att en framgångsrik kandidat kommer att ha följande egenskaper:

-Målinriktad och har ett proaktivt sätt att agera
-Kunna arbeta självständigt, i team och som teamledare
-Vara kreativ i sitt sätt att tänka och agera
-En hög grad av flexibilitet för att anpassa sig till nya situationer
-Alltid ett smidigt och lösningsorienterat förhållningssätt
-Kundfokus och färdigheter i leverantörsrelationer
-Mycket goda engelska kunskaper i både tal och skrift
-Kunskaper i MS Office-verktyg
-Gillar att jobba i högt tempo

Mediterande:
-Erfarenhet av SAP
-Erfarenhet från tidigare tidigare kommersiella arbeten
-Kunskaper om flygprodukter

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med chans till övergång till GKN längre fram.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Hilda Rehn: hilda.rehn@skill.se

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 2 december 2022

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024