OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en inköpare till GKN Aerospace där du kommer att jobba i en internationell miljö. Har du erfarenhet av att arbeta som operativ och strategisk inköpare? Brinner du för kundkontakt och är bra på relationsskapande? Då kan det här vara tjänsten för dig. Skicka in din ansökan redan idag!
Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.
Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.
Dina arbetsuppgifter
Denna inköparroll kommer att stödja direktupphandlingen på GKN Aerospace Sweden, främst med bearbetade och tillverkade delar. Rollen kräver både strategisk och operativ kompetens tillsammans med hög förmåga att arbeta självständigt för att uppnå målen. Du kommer att ha ett nära samarbete med externa leverantörer samt interna och globala intressenter såsom produktion och värdeströmmar, strategisk planering, teknik, juridik och råvaruteamet.
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som inköpare med ansvar att hantera löpande kontrakt med leverantörer och att ansvara för era leverantörers servicenivå. Du kommer att ingå i ett team med kollegor från andra platser inom GKN Aerospace och vara ansvarig för implementering av strategier mm i GKN Aerospace Sverige. Arbetsmiljön är internationell, med majoriteten av de nuvarande leverantörerna placerade i Europa och USA
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av bland annat:
-Inköp av Produktionsmaterial
-Hantera förändringar i efterfrågan och uppdatera leveransscheman till leverantörerna
-Hantera prestanda hos dina leverantörer inklusive leverantörsrelationer
-Delta i produktionsplanering för att säkerställa produktionstillgänglighet
-Övervaka leveranser
-Vara ansvarig för ändringskontroll för platsupphandling, exportkontroll och ITAR-uppfyllelse
-Hantera dina leverantörer för att uppfylla deras ansvar enligt kontraktet
-Vara stöd vid utveckling och implementering av strategier i samordning med global Commodity- Förvaltning
-Ansvara för KPI:er såsom, inköpsorderrester, lager, produktprisavvikelse
och leverans i tid
Din profil
Vi söker dig som har ett affärstänk och är intresserad av ett proaktivt sätt att arbetar med ett högt tekniskt innehåll. Vi tror att en framgångsrik kandidat kommer att ha en hög grad av flexibilitet att anpassa sig till nya situationer och kunna arbeta både självständigt och som en del av en team. Vidare bör du kunna ha kundfokus och kompetens inom leverantörsrelation.
Viktiga kvalifikationer är:
-Minsta kandidatexamen i ingenjör och/eller ekonomi eller erfarenhet
-Mycket goda kunskaper i tal och skrift på både engelska och svenska
-Kunskaper i MS Office-verktyg
Önskvärda kvalifikationer är:
-Kunskap om flygprodukter och -tekniker
-Kunskaper i SAP
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill.
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Hilda Rehn: hilda.rehn@skill.se
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything