OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår uppdragsgivare är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Bolagets 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat varje dag. Det arbetar ca 2000 anställda i Sverige som jobbar i nära samarbete med ett stort antal kunder. Det finns flera produktions- och R&D enheter varav de största finns i Göteborg, Karlstad och Sundsvall.
Till avdelningen för Flingtorkning/Balhantering i Sundsvall söker vi nu en inköpare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att bygga upp och administrera vår leverantörsdatabas med priser och avtal. Du ska definiera och bevaka priser, avtal och leveranstider för produkter och komponenter tillhörande vår produktportfölj. Du analyserar, följer upp och rapporterar nyckeltal. Vidare har du god kontakt med befintliga leverantörer och följer kontinuerligt upp leverantörsprestanda avseende kvalitet, pris och leveranstider. I din roll ansvarar du för att söka och utvärdera nya potentiella leverantörer i samråd med dina medarbetare, samt agera inköpsstöd i sälj-och produktutvecklingsprojekt.
Som person är du driven, orädd och positiv. Du analytisk och strukturerad och är bra på att hitta lösningar. Det är viktigt att du är självgående, trygg i dig själv och kan fatta egna beslut. Du är affärsinriktad i ditt arbetssätt, har lätt att kommunicera och har god samarbetsförmåga. Initiativtagande och metodisk är egenskaper som värderas högt.
Vi söker dig som har någon form av inköpsutbildning eller liknande och har gärna några års arbetslivserfarenhet. Du får gärna ha tekniska kunskaper/erfarenhet från verkstadsindustrin. Meriterande om du kan läsa ritningar och har förhandlingsvana.
Du har mycket goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt. Vi förutsätter att du har god datavana och mycket goda kunskaper i MS Office, främst Excel och Word.
Tjänsteresor kan förekomma.
Placering: Sundsvall
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Konsultuppdrag minst 6 månader med möjlighet till förlängning.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall AB. Du blir uthyrd via Rutinera, men arbetar ute hos kund. För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta bemanning- och rekryteringsansvarig Minna Nikkanen, 070-316 72 72. Din ansökan skickar du till: minna.nikkanen@rutinera.se samt registrerar dina uppgifter på www.rutinera.se. Märk gärna ämnesfältet med inköpare. Då urval sker löpande ber vi dig skicka in den omgående, dock senast den 13 november 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Minna Nikkanen
070-3167272
Rekryterare Minna Nikkanen
Rekryterare Petra Elf
0707606447
Rekryterare Anna Ottosson
0703807047