OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en ny utmaning som kombinerar operativt och strategiskt inköp? Har du ett gediget teknikintresse och lockas av en roll med mycket ansvar? Är du redo att ta dig an en en tjänst där du strategiskt driver hela leveranskedjan? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till tjänsten som Inköpare redan idag! Vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN:
Friday söker för kunds räkning efter en erfaren och engagerad Inköpare som kommer stödja företagets produktion genom att hantera och utveckla den befintliga leverantörsbasen. Som inköpare kommer du att övervaka alla operativa leverantörsfrågor, så som tidsplan, kostnad och kvalité, i enlighet med koncernens inköps- och kategoristrategier. Du ansvarar även för att säkerställa inköpskrav inom olika produktområden och utveckla den interna inköpsstrategin. Vidare kommer du proaktivt arbeta med uppsättning av budget och stödja implementeringen av initiativ för kostnadsminskning kopplat till inköp.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Ansvar för att förhandla, aktivt förvalta och vidareutveckla leverantörsavtal.
Hantera indirekt materialförsörjningsbas för definierade kategorier.
Etablera och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas.
Se till att inköpsstrategin och inköpspolicyn är uppfyllda.
Hantera inköpsadministration i ERP, inklusive hantering av P2P-processen.
VI SÖKER DIG SOM:
Har en akademisk utbildning inom relevant område, så som ekonomi, Supply chain eller inköp.
Har några års erfarenhet som inköpare eller motsvarande, fördelaktigt inom tekniksektorn eller fordonsindustrin.
Har tidigare erfarenheter av att samarbeta med kunder och leverantörer.
Kommunicerar på svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Vi tror att för att lyckas i rollen ser vi att du har en affärspräglad inställning och ett tekniskt intresse. Vi söker dig som är van vid att söka kontakt och skapa professionella relationer, både internt och externt. Vidare ser vi att du är en strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten person som har ett problemlösande arbetssätt och en fallenhet för att driva förbättringsarbeten kopplat till befintliga strategier. Då man arbetar tvärfunktionellt mellan olika avdelningar är det även viktigt att du är en lagspelare och att du har en god kommunikativ förmåga.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden.
ÖVRIG INFO:
· Omfattning: Heltid.
· Start: Omgående.
· Placering: Jönköpings-området.
· Rekryteringsansvarig: Agnes Lillvik
· Lön: Fast månadslön.
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?