Inköpare till globalt företag för omgående start

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

På uppdrag åt vår kund söker vi dig som är en erfaren inköpare med 3-5 års erfarenhet.

I rollen som Inköpare ansvarar du främst för det löpande inköpsarbetet av såväl stora och små inköp, planeringsinköp och kostnadskalkyler av både komponenter och tjänster. I dina arbetsuppgifter som inköpare ingår det att ansvara för leverantörsbesök och medverka vid avtalsförhandlingar. Du ansvarar även för att sammanställa och utvärdera anbud och offerter för att sträva efter en utveckling och optimering av processer samt rutiner avseende inköp. Utöver ovan beskrivna arbetsuppgifter kommer du även att supportera försäljning, eftermarknad och teknik.

Vår kund arbetar internationellt och söker därför dig som vill arbeta i en internationell miljö med mycket interna och externa kontakter.

Din profil

Som sökande ser vi helst att du har erfarenhet från en internationell miljö sedan tidigare. Vidare har du utbildning eller erfarenhet från operativt inköp, gärna från industri eller tillverkningsbranschen. Du har erfarenhet av ritningsläsning samt kunskap inom affärslagar och kontraktsavtal.

Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att arbeta i en förändringsbenägen och flexibel arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har arbetat i SAP tidigare och dina excel och engelskakunskaper är mycket goda. Som person är du driven och gillar att jobba i ett team. Du som söker har även erfarenhet av teknikupphandlingar.

Start: Omgående, eller efter överenskommelse.
Anställningsform: Visstid.
Arbetstid: Heltid, dagtid.
Lön: Enligt avtal, individuell lönesättning tillämpas.

Rekrytering för tjänsten sker löpande så du är välkommen med din ansökan till www.maxkompetens.se redan idag.

Sista ansökningsdag

2016-04-28

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 19 april 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024