Inköpare till globalt företag i Eskilstuna!

Arbetsbeskrivning

Presentation

Har du ett intresse för inköp och trivs i en omväxlande roll? Är du administrativt lagd och har en känsla för service och eget ansvar? Nu söker vi en inköpare till vår kund i Eskilstuna. Detta är ett konsultuppdrag via Poolia vilket innebär att du kommer bli anställd som konsult hos Poolia. Uppdraget startar 2016-07-03 och pågår tom 2016-12-16.

Observera den korta ansökningstiden, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag du är därför välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som inköpare på "Purchasing & Supplier Management (P&SM)" är du ansvarig för ett eget segment av produkter, med fokus på kvalitet, leverans och kostnader, kopplade till produkter som behövs i utvecklingsprojekten. Du representerar inköp i olika utvecklingsprojekt, vilket innebär ett brett kontaktnät med olika avdelningar, både utveckling, produktion, andra inköpsenheter samt huvudkoncernen och självklart också leverantörer. Du ansvarar även för att involvera nya leverantörer, jobba med artiklar som krävs för förserie-tillverkning och tester. En naturlig del av jobbet handlar om leverantörskontakter, inklusive pris- och avtalsförhandlingar. Det är ditt ansvar som inköpare att bevaka inköpt material och vara den interna länken som informerar berörda kring status i projekten. Du är även en del av gruppen och således också delaktig i att avdelningen och organisationens mål uppfylls.

Utbildning/erfarenhet

Du som söker har god erfarenhet av inköp, gärna inom elektronik och mekatronik har bra förutsättningar för att komma in i rollen. Det är också viktigt att du har jobbat i projektform och har en förståelse för verktyg och strategier kring supply chain för att bli framgånsrik i detta uppdrag. Flytande Engelska och Svenska är ett krav. Vi ser också att du har en högskole- eller universitetsexamen, gärna med inriktning mot teknik eller ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. För att lätt komma in i arbetsrollen är en stark vilja att leda och ta egna initiativ viktiga egenskaper du bör besitta. Andra viktiga egenskaper är att vara analytisk och strukturerad med ett strategiskt sinne. Det är också mycket viktigt att vara en lagspelare som har lätt att vinna förtroende och skapa goda relationer.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Hör av dig till ida.nilsson@poolia.se för vidare information om bolaget och tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 15 juni 2016

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Projektinköpare

Projektinköpare

27 november 2024

27 november 2024