OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta som projektinköpare? Vi söker en engagerad individ för omedelbar start hos vår globala kund i Gamlestan. Bidra till spännande projekt och framgång! Ansök idag för att ta del av denna fantastiska möjlighet.
OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi en konsult under minst sex månader med chans till förlängning hos vår kund i Gamlestan.
Projektinköparen spelar en integrerad roll inom många produktutvecklingsprojekt hos vår kund. Som en naturlig del av att driva många RFQ: er samtidigt är du ansvarig för att välja rätt leverantör för rätt produkt, samtidigt som du säkerställer optimal kostnad, ledtid och dokumentation i tid för projektfrisläpp. Projektinköparen kommer också att utföra olika uppgifter relaterade till produktberikning inom företagets ERP-system SAP, samt distribuera ritningar och annan teknisk dokumentation med företagets PLM-system. Genom att arbeta som en länk mellan Supply Chain och Technology Development-avdelningen finns det ett krav på att du upprätthåller ett effektivt sätt att sortera ut den viktigaste informationen och kommunicera den till varje projekts interna intressenter.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Identifiera lämpliga leverantörer bland redan etablerade leverantörer eller nya potentiella leverantörer
* Förbereda, distribuera och utvärdera RFQ: er för alla nya produkter
* Förhandla kostnader och ledtider på acceptabla nivåer enligt projektbudget
* Driva och samordna korrekt artikel skapande/frisläppningsprocess i PLM och ERP-system
* Delta och bidra till leverantörsprestandaöversikter och projektmöten
* Fungera som en länk mellan Supply Chain- och Technology Development-avdelningarna
VI SÖKER DIG SOM
- Universitetsexamen, företrädesvis inom teknik eller företagsekonomi
- 2-3 års relevant arbetslivserfarenhet, företrädesvis inom inköp
- Erfarenhet av olika ERP-system, företrädesvis SAP
- Förhandlings- och analytisk förmåga med finansiell medvetenhet
- God kunskap och användning av Microsoft Office-paketet (Excel, Powerpoint, etc.)
- Flytande svenska samt engelska, skriftligt och muntligt
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet som inköpare
- Kunskap i SAP
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Analytisk
- Självgående
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231