OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedlundgruppen ingår i en världsomspännande företagsgruppering och har som affärsidé att skapa Sortiment som Säljer. Detta gör vi genom att designa, producera, importera och marknadsföra säsongsartiklar, skriv- och ritartiklar samt kort och present. Våra leverantörer finns i huvudsak i Fjärran Östern. Hedlundgruppens kunder är i stort sett hela detaljhandeln i Norden och våra produkter finns i de allra flesta nordiska hem. Hedlundgruppen är marknadsledande i Norden och omsätter på denna marknad ca 230 milj med ca 70 anställda. Läs mer på www.hedlundgruppen.com
ARBETSBESKRIVNING
I rollen som Inköpare arbetar du med inköp, planering och styrning av volymer för att säkra att vi har rätt varor i rätt tid. En stor del av ditt arbete är administrativt och din roll är koordinerande där du har flera kontakter ytor både internt och externt. Du arbetar nära affären och fattar verksamhetsbeslut med stöd av ekonomisk analys och nyckeltal och ser gärna att du initierar förbättringar och effektiviseringar. Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg och du rapporterar till Supply Chain Manager
• Ansvar för att lägga och bevaka inköpsorder
• Ansvar för att bevaka och rapportera varuflöde och lagernivåer
• Kontinuerligt arbeta med leverantörsutveckling
• Leveransbevakning och tullhantering
• Avstämning av fakturor mot leveranser samt godkännande
• Hantera reklamationer
• Driva utveckling avseende inköp och processer
• Assistera övriga inköpare i organisationen
•
•
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har erfarenhet, minimum två års erfarenhet av inköpsarbete och gärna erfarenhet av varuflöden av kommersiella produkter inom retail. Du har en relevant eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning logistik och/eller ekonomi. Du är strukturerad, analytiskt och noggrann och trivs i en roll med många kontaktytor. Du vågar ta beslut och bra på att prioritera även under pressade situationer. Varierande arbetsuppgifter tilltalar dig och du utför dessa på ett strukturerat och noggrant sätt. Vidare är du målfokuserad och arbetar gärna med ständigt kvalitets- och förbättringsarbete.
• Relevant akademisk examen eller liknande
• Erfarenhet av inköpsarbete inom konsumentrelaterade produkter
• Erfarenhet av att har arbetat mot Asien är meriterande
• God organiserings och planeringsförmåga
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i skrift och tal
• God vana av IT-system
•
PERSONLIGA KOMPETENSER VIKTIGA FÖR ROLLEN
• Relationsbyggande och kommunikativ
• Drivande, beslutskraftig och engagerad
• Ett stort intresse för affären
• Strukturerad & flexibel
• Analytisk förmåga
• Kommersiellt tänkande
VI ERBJUDER
Hedlundgruppen är marknadsledande inom sina produktsegment och satsar stora resurser på att ta fram nya innovativa produkter och koncept för att tillgodose marknadens behov och önskemål. Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i en platt organisation där möjligheten till påverkan och utveckling är stor.
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!