Inköpare till Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en inköpare till ett stort bolag i Helsingborg. Uppdraget startar omgående och varar ca 4-6 månader.

Om företaget

Du kommer att vara anställd i Dreamwork och arbeta som konsult ute hos vår kund.

Mer om tjänsten

På inköpsavdelningen köper man in material, tjänster och entreprenader för hela koncernen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:
- inköpsorderläggning och bevakning av order mot leverantör
- administration av koncernens centrallager och med ansvar för löpande inventering
- medverkan som stöd i upphandlingar samt självständigt genomföra direktupphandlingar

Vi har behov av någon som snabbt kan arbeta sig in i det operativa inköpsflödet (material, tjänster och lager) och sätta sig in i de vardagliga arbetsuppgifterna. Därefter vill vi gärna att du hjälper kunden med en analys av inköpsflödet och hur inköpssystemen används för att kortsiktigt, dvs under inhyrningsperioden, ”räta ut” de delar som där kunden arbetar på ett ologiskt eller mindre effektivt sätt. Det är en fördel ifall du i slutet av inhyrningsperioden kan ge förslag på större förändringar och överlämna dessa tankar till avdelningen.


Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning, gärna med inriktning mot inköp, lager eller ekonomi. Du har erfarenhet från operativa inköp av såväl material som tjänster gärna från bygg, - energi- eller producerande verksamhet. Vi önskar att du har mycket goda användarkunskaper i Excel och i de IT-system som används vid beställning och lagerhållning. Du har goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig i tal och skrift.

För att trivs i rollen är du en person som är affärsmässig och som arbetar strukturerat, organiserat och uthålligt. Du har ett eget driv och kan självständigt fatta egna beslut och anta de utmaningar som finns inom ditt ansvarsområde.


Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 24 januari 2017

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024