OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en av landets största privata hyresvärdar och vi är stolta över hur vi nått dit – tack vare våra medarbetare. I dag äger och förvaltar vi drygt 21 400 lägenheter i Stockholm, Norra Mälardalen, Norrköping och Tranås. Med hyresgästen i fokus ska vi skapa attraktiva stadsdelar där människor trivs och känner sig trygga, och dit ännu fler vill flytta. Nu söker vi en inköpare med placering på vårt kontor i centrala Stockholm.
I rollen som inköpare arbetar du aktivt med att skapa förutsättningar för vår förvaltningsorganisation att kunna avropa förvaltningsrelaterade tjänster och produkter i den dagliga verksamheten. Ditt affärsmässiga tänk och erfarenhet från förvaltning ger dig de förutsättningar som krävs för att lyckas i rollen som inköpare hos oss.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Operativa inköpsfrågor som leverantörsbedömningar, inköpskalkyler, förhandlingar och avtal.
• Analys, utveckling och implementering av inköpsstrategier.
• Förbereda och genomföra upphandlingar av främst ramavtal, för att sedan implementera dessa i organisationen.
• Avtalsuppföljning för att säkerställa tecknade avtalsvillkor samt aktivt arbeta med att vidareutveckla samarbetet och branschen.
• Initiera och delta i interna projekt med syfte att vidareutveckla inköpsfunktionen med målet att göra inköp till en så smidig och enkel process som möjligt.
• Internt arbeta med utbildning och informera kring funktionen inköp och nyheter inom området.
• Säkerställa att konkurrens utnyttjas på ett affärsmässigt sätt och så att varor och tjänster köps in kostnadseffektivt, till rätt kvalitet.
• Driva arbetet med att utveckla och tydliggöra processer inom inköpsområdet, i nära samarbete med dina medarbetare och beställare inom bolaget.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Resor i tjänsten förekommer när du besöker vår organisation runt om i Sverige.
Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, förvaltning eller inköp
• Minst fem års relevant operativ arbetslivserfarenhet och erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar med inriktning mot fastighetsdrift, entreprenader och teknikkonsulter
• Kunskap i entreprenadjuridik
• Körkort klass B och tillgång till egen bil
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Vi ser det som starkt meriterande om du har ett upparbetat nätverk inom fastighetsbranschen, då en stor del av upphandlingarna kretsar kring detta område.
Personliga egenskaper
För att du ska trivas och utvecklas hos oss tror vi att du är affärsmässig, innovativ och kommunikativ. Du är en strukturerad person som ser interaktionen med andra människor som en naturlig och självklar del i din vardag. Att vara övertygande på ett förtroendeingivande sätt är avgörande för att lyckas tillsammans - helt enkelt att ha förmåga att bygga långsiktiga relationer.
Vi erbjuder
Som inköpare på Hembla får du en fantastisk möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa. Du kommer vara med och bygga upp vår interna inköpsfunktion och får i det ett stort eget ansvar att driva ditt arbete framåt. Vi verkar för att göra skillnad och förbättra de bostadsområden som vi är verksamma i och som medarbetare på Hembla blir man en stor del av det arbetet. Du får vara med och göra skillnad, på riktigt.
Information och ansökan
För mer information kring tjänsten kontakta HR-specialist Katarina Björnström på katarina.bjornstrom@hembla.se. Välkommen med din ansökan här via vår karriärsajt! Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.