Inköpare till Hillrom

Inköpare till Hillrom

Arbetsbeskrivning

Hillrom Liko är ett världsledande medicintekniskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför personlyftar, lyftselar och andra tillbehör. Våra produkter används för att lyfta och förflytta rörelsehindrade personer vid äldreboenden, specialskolor, sjukhus och i hem över hela världen. Hillrom Liko ingår i den internationella medicinteknikkoncernen Hillrom som finns i över 100 länder och har dryga 10 000 medarbetare. Vid vårt kontor i Alvik utanför Luleå, som är ett globalt kunskapscenter för lyft och förflyttning av patienter, är vi närmare 115 medarbetare. I Sverige omsätter vi 500 MSEK och är cirka 150 anställda inom Liko AB. Läs gärna mer på www.hillrom.se.
Vill du vara del i ett globalt företag där du har stor möjlighet att påverka ditt eget arbete och får vara delaktig i att skapa produkter som faktiskt gör skillnad? Då är detta ett jobb för dig! Vi söker nu en Inköpare för ett föräldravikariat på ett år med eventuell möjlighet till förlängning.
Ditt nya jobb
Som Inköpare på Hillrom Liko ansvarar du huvudsakligen för orderläggning, uppföljning av order och kommunikation med våra leverantörer. Tjänsten innefattar även materialplanering samt administration i vårt affärssystem. Du har en viktig del i att säkerställa att vår produktion fungerar problemfritt, att vi har en väl fungerande försörjningsprocess för vårt material och att säkerställa rätt lagernivåer. Som inköpare har du daglig kontakt med externa leverantörer samt ett tätt samarbete med produktionsplaneringen.
Ständig förbättring är något som genomsyrar vår verksamhet och du förväntas arbeta aktivt med att identifiera förbättringsområden och driva egna och vara en aktiv deltagare i andra avdelningars förbättringsprojekt som kan gälla exempelvis processförbättringar, kostnadsbesparingar eller förändringar i vår produktportfolio. Arbetet drivs i enlighet med Lean-metoder och du förväntas utveckla våra planeringsprocesser med hjälp av Lean-verktyg.
Din erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete, vana att kommunicera med extern part såsom leverantörer eller kunder, det är även meriterande med erfarenhet av materialplanering. Till din natur är du initiativtagande och strukturerad i kombination med ett ständigt förbättringstänk. Du har en förmåga att kunna prioritera och driva dina processer vidare på ett självständigt sätt. Du motiveras av utmaningar och är villig att utvecklas. Det är av vikt att du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera i tal och skrift både på svenska och engelska.
Vi erbjuder en utmanande roll i ett världsledande företag i internationell miljö med hög förändringstakt och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Din arbetsplats blir i modern och fin miljö i Alvik utanför Luleå.
Sista ansökningsdag är 28 december men löpande urval kan förekomma så sök nu! Du skickar in din ansökan till se.jobb@hill-rom.com med bifogat CV och personligt brev. Märk din ansökan med ”Inköpare”.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Fabienne Michel, Group Leader Planning & Purchasing, 073-842 00 29. Vid frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Linnea Larsson, HR Business Partner, 072-585 09 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Service Manager Per Axelsson
070-5782011
Personalchef Jonas Jones
0920-474715

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liko AB LULEÅ
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2020
  • Ansök senast: 28 december 2020

Besöksadress

Nedre Vägen 100
None

Postadress

None
LULEÅ, 97592

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024