OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
I din roll som inköpare hos oss på Hjälpmedelcentrum kommer du främst hantera följande:
- Inköp av hjälpmedel och nutrition genom avrop på befintliga avtal
- Orderbekräftelse
- Fakturaavstämningar
- Viteshanteringar
Om arbetsplatsen
Hjälpmedelscentrum (HMC) består av cirka 100 medarbetare.
Vi är en intäktsfinansierad verksamhet som hyr ut och säljer hjälpmedel till våra kunder; de sex halländska kommunerna och Region Halland. HMC arbetar länsövergripande med utbildning/information, konsultation, inköp, lagerhållning samt teknisk service av dessa hjälpmedel. Vi finns i Kungsbacka och Varberg med huvudkontor vid vår produktionsanläggning i Kistinge industriområde i Halmstad.
Du kommer att tillhöra Verksamhetsstöd som är den avdelning på HMC som tillhandahåller administrativt stöd till intern personal. Vi har även mycket kontakt med både kunder och brukare. Inom avdelningen arbetar administrativ personal med olika inriktningar, såsom kundservice, inköp och IT
Din profil
Vi ser att du har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Goda kunskaper och erfarenhet av att ha jobbat med kalkylprogram såsom Excel är ett krav liksom att du ska ha bra allmänna datorkunskaper.
Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med inköp. Meriterande är även kunskap och erfarenhet av att ha jobbat med hjälpmedel samt erfarenhet av systemet Sesam 2.
Vi söker dig som kommunikativ och initiativtagande. Då arbetet sker i nära samarbete med andra professioner inom Hjälpmedelscentrum samt leverantörskontakter är det viktigt med god samarbetsförmåga. Du är analytisk och ser sammanhanget mellan ekonomi, inköp och logistik. Du har förmåga att analysera, se förbättringsmöjligheter och finna avvikelser. Vidare ser vi att du är flexibel då man i rollen som inköpare kan få rycka in och hjälpa till inom andra områden inom Hjälpmedelscentrum. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, är nödvändigt för tjänsten. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Programledare Roger Wahlberg, kontakt för Traine
0346-88 60 02, 0725-23 15 55
Marianne Kondrup, Kommunikationschef, Hallands S
0340-48 17 80, 070-337 17 80
Marie Åhman, Kommunikationsstrateg, Närsjukvårde
0340-48 24 59, 0722-31 98 12
Lars Ek, Vision
070-653 47 51
Krister Nordström, Medicinteknisk chef
035-17 45 45
John Gabrielsson, Sveriges Ingenjörer
0340-48 10 05