Inköpare till Huvudkontoret

Inköpare till Huvudkontoret

Arbetsbeskrivning

HORNBACH Byggmarknad AB

HORNBACH värnar lika mycket om sina anställda som sina kunder. Grunden för ett framgångsrikt företag är ett gott arbetsklimat, vilket resulterar i nöjda kunder. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats där du dagligen kommer att möta nya utmaningar. Det gemensamma för alla våra medarbetare är egenskaper som ansvarskänsla, respekt och arbetsglädje.
Med ett brinnande intresse för bygghandeln, ett effektivt och strukturerat sinne och en vilja att bidra till ditt varuområdes framgång – se hit! Nu söker vi vår nästa drivna team-spelare hos oss! Du som har stort intresse för hela inköps- och försäljningsprocessen och att få vara med och bidra till den operativa verksamhetens framgång. Vill du jobba för ett bolag som ligger i framkant inom bygghandeln i Europa? Nu söker vi en inköpare till vårt huvudkontor i Göteborg!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en driven inköpare som med stor entusiasm vill arbeta med hela inköps-och försäljningssprocessen. Rollen kommer innebära att få skapa, vårda och utveckla vårt sortiment där du ingår i ett team med engagerade och drivna kollegor. Vi ansvarar även för exponering och marknadsföring av produktsortimentet i varuhusen. Du som inköpare kommer med hjälp av dina strukturerade, effektiva och analytiska egenskaper få vara med och bidra till att vi tar nya steg mot framgång. Tillsammans med ditt team kommer du ansvara för järnvaror och verktygs-sortimentet där du i ledning av din produktchef tacklar nya spännande utmaningar dagligen.
Är det kanske just dig vi söker?

Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Du kommer dagligen arbeta med dokumentation, administration och underhåll av sortimentet.
* Du tar fram statistik och analyserar nyckeltal. Därtill ingår i din roll att planera och genomföra upphandlingar.
* Du kommer få vara med och genomföra besök i våra varuhus där vi på plats hanterar lokala utmaningar samt går igenom möjligheter och förbättringsförslag.
* Besök och daglig kontakt med leverantörer samt kollegorna i våra varuhus.
* Du sköter administrationen kring butikslayouter för sortimenten inom din avdelning och är engagerad i hur ditt sortiment exponeras i varuhusen och på nätet. Därtill har du möjlighet att vara med och påverka marknadsföringen av sortimentet.


Din profil
* Du är en person som trivs med ett högt tempo och med att arbeta i en dynamisk miljö där du själv får driva förändringsarbete
* Du har gärna en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom inköp, ekonomi eller försäljning/alt liknande arbetslivserfarenhet
* Du är strukturerad och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck.
* Du har goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel och Powerpoint.
* Ett genuint intresse för Excel är starkt meriterande då rollen innebär mycket arbete i programmet.
* Du är noggrann och kvalitetsmedveten och lägger vikt vid att hålla en hög standard i ditt arbete.
* Du är inte rädd för att lära dig nytt och du föredrar rak och öppen kommunikation 
* God förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt, flytande språkkunskaper i tyska är ett krav. 
* Goda/flytande kunskaper i svenska språket är meriterande. 
* Tidigare erfarenheter inom bygg- eller detaljhandeln är meriterande.
* Tidigare kunskaper från arbete i SAP är meriterande 
* Resor i tjänsten förekommer varav B-körkort är ett krav.


Vi erbjuder
* Strukturerad inarbetningsplan
* Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter
* Möjlighet till svenskaundervisning
* Möjlighet till vinstandel i koncernen
* Hybrid arbetsplats


Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kanske känner du igen dig i det vi söker, är du vår nästa kollega? Ta chansen och bli en del av vårt team där du får chansen att ta denna roll till nya höjder och bidra till hela teamets framgång! Bli vår nästa stjärna och ansök redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!

Till följd av semestertider kommer urval ske löpande och intervjuer kommer ske från och med mitten/slutet på augusti.

Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Heltid, 40 tim/veckan.  
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HORNBACH Byggmarknad AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2024
  • Ansök senast: 20 september 2024

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024