OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HORNBACH Byggmarknad AB
Dina arbetsuppgifter
Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu en inköpare. Du kommer att arbeta med hela inköps- och sortimentsbearbetningsprocessen och vara delaktig i att hålla vårt sortiment aktuellt och konkurrenskraftigt.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Tillsammans med din produktchef kommer du att upprätta förfrågningsunderlag, avtal och hantera upphandlingar.
* Du analyserar nyckeltal och tar fram statistiskt underlag
* Du kommer även jobba med dokumentation och administration och underhållet av vår artikeldatabas.
* Du kommer också att få medverka vid leverantörsförhandlingar och göra egna besök på våra varuhus.
* Besök hos leverantörer och daglig kontakt med leverantörer och varuhus
* Du är involverad i butikslayouter för sortimenten inom din avdelning och engagerad i hur ditt sortiment exponeras i varuhusen och på nätet.
Resor i tjänsten kan förekomma liksom arbetsuppgifter i en internationell miljö. B-körkort är därför ett krav.
Din profil
* Du är en person som trivs med ett högt tempo och med att arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar.
* Du har en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom inköp, ekonomi eller försäljning.
* Du är strukturerad och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck.
* Du har goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel och Powerpoint.
* Du är noggrann och kvalitetsmedveten och lägger vikt vid att hålla en hög standard i ditt arbete.
* God förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt, där goda kunskaper inom tyska är meriterande men inte ett krav.
* Tidigare erfarenheter inom bygg- eller detaljhandeln är meriterande.
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, 40 tim/veckan
Lön: Enligt överenskommelse
Förmåner: Vinstandel finns att tillgå
Tillträde: Enligt överenskommelse