OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Kunden
Impecta Fröhandel är ett nordiskt varumärke inom fröer och relaterade trädgårdsprodukter, fokuserat på kvalitet och hållbarhet. Sedan vår etablering 1975 har vi strävat efter att vara trädgårdsodlarens vän och naturliga frökälla och vi erbjuder ett komplett sortiment av kvalitetsprodukter. Vår kundgrupp och våra e-handelskonsumenter finns i hela Norden och vi säljer våra fröer fysiskt i cirka 300 trädgårdsbutiker. Impectas värderingar inkluderar kvalitet, trygghet och utveckling, värden som är helt integrerade i hur vi arbetar och vad vi säljer.
Idag är vi 42 helårsanställda och under perioden november-juni dubblar vi personalstyrkan med visstidsanställda orderexpeditörer och kundtjänstmedarbetare.
Om Jobbet
Impecta Fröhandel fortsätter sin expansion och söker nu en inköpare med erfarenhet av att arbeta i en systemstödd process. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Julita.
Du erbjuds:
- En roll på ett familjärt och entreprenörsdrivet bolag som 2021 och 2022 blev utsett till ”Gasellföretag”.
- Möjligheten att arbeta på ett företag med platt organisationskultur och högt i tak. Här uppmuntras du att ta initiativ och att
driva ständiga förbättringar i det dagliga arbetet.
- Goda förmåner
Arbetsbeskrivning
Inköparen rapporterar till VD och ingår i styrgruppen. Rollen är en central del av verksamheten och som inköpare samarbetar du dagligen med kollegor på alla avdelningar på företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Inköp av råvaror (frö) och förpackningar för egen produktion samt färdiga försäljningsprodukter i andra produktgrupper som t.ex. blomsterlök och odlingstillbehör.
- Prognostisera behov och omvandla dessa till konkreta råvarubehov.
- Upprätta och analysera KPI:er för att mäta inköpsprestanda.
- Hantera inköpsbudgeten och säkerställa kostnadseffektiva inköp.
- Säkerställa hållbara lagernivåer
Utbildning och Intyg
Utbildning inom inköp och Supply Chain Management är önskvärd men för denna position är erfarenheten det avgörande.
Erfarenhet
Krav: Minst tre års erfarenhet från arbete med systemstött inköp, goda kunskaper i officepaketet varav mycket goda kunskaper i excel, flytande svenska och engelska i tal och skrift och B-körkort.
Har du därutöver erfarenhet av att arbeta i Pyramid och behärskar tyska och/eller något av de nordiska språken så ser vi det som meriterande.
Personliga kvalifikationer
Vi söker dig som har en stark affärsförståelse och mycket god analytisk förmåga. Rollen kräver även god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Ansökan
A-Staffing sköter rekryteringsprocessen på uppdrag av Impecta. Ansök till tjänsten via länken. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för annonseringen. På grund av regler kring GDPR har vi inte någon möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mejl.
Om Oss
A-Staffing (f.d VMP Group) är auktoriserade inom bemanning samt medlemmar i Byggföretagen, Almega kompetensföretagen och Installatörsföretagen (IN) så du kan vara säker på vår kompetens samt att du alltid har rätt anställningsvillkor. Inom A-Staffing verkar A-Staffing Sweden AB, A-Staffing Construction AB och A-Staffing Nordic AB. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen i södra och mellersta Sverige.
Startdatum
Behovet är omgående. Startdatum sker enligt överenskommelse.