OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Ingram Micro är världens främsta teknikdistributör. En modern, affärsorienterad och värdeskapande teknikdistributör som är i centrum för teknikbranschen. Deras vision är att förändra världen omkring dem genom distribution av teknologi. För att uppnå detta gör de möjligheter levande för människor och företag varje dag genom att förverkliga löftet om teknik. Ingram Micro Nordics har 350 anställda med en årlig omsättning som överstiger 1,3 miljarder USD.
Du kan läsa mer om företaget genom att klicka här. (https://se.ingrammicro.eu/)
Om rollen
I rollen som inköpare hos Ingram Micro kommer du att tillhöra det nordiska teamet bestående av cirka tio personer varav fyra av dessa utgår från kontoret i Göteborg. Du kommer att rapportera direkt till inköpschefen och ha ett brett kontaktnät internt framförallt inom säljorganisationen. Ingram Micro är ett globalt företag med många nationaliteter vilket innebär att en stor del av dialogerna sker på engelska.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:
- Kontroll och uppföljning av lagernivåer, lagerkostnad och leveransdagar
- Förhandla och följa upp leverantörskontrakt
- Förhandla med försäljare kring erbjudanden
- Möten med försäljning och logistik
- Artikeluppsättning och kostnadshantering i linje med leverantörernas portfölj
- Tvärfunktionell kommunikation och koordinering för att stödja befintliga affärsplaner
Om dig
I rollen som inköpare hos Ingram Micro kommer du att ha breda kontaktytor vilket ställer stora krav på att du som person är kommunikativ och kundorienterad. Vidare söker vi dig som är analytiskt lagd, noggrann och har ett öga för detaljer då du kommer att arbeta i Excel samt MRP-system och affärssystem. Ingram Micro är verksamma i en dynamisk och snabbrörlig miljö vilket innebär att du bör vara flexibel i ditt arbetssätt och ha en positiv inställning och attityd.
Kvalifikationer
- Tidigare erfarenhet av en liknande roll
- Goda kunskaper inom Excel och andra analysverktyg såsom MRP och ERP
- Flytande i engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet inom industrin och/ eller en akademisk bakgrund kopplad till administration, logistik eller inköp.
Tillträde, omfattning och anställning
Arbetstiderna är måndag till fredag med kontorstider och de tillämpar hybridarbete när du blivit varm i kläderna. Ingram Micro sitter i helt nya och toppmoderna lokaler i centrala Göteborg. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med goda chanser till att bli övertagen av kunden därefter. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Erik Blom på erik.blom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445