Inköpare till inköpsenheten, Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Ekonomiavdelningen är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Det finns en regional ekonomienhet per polisregion med ansvar för ekonomisk planering och uppföljning (budget och prognos) samt rapportering av ekonomiskt utfall. En motsvarande funktion finns även för avdelningarna.
Inköpsenheten ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå.


Arbetsuppgifter
Som central inköpare samordnar och koordinerar du myndighetens behov av anskaffningar. Du kommer att operativt göra beställningar till leverantör samt utföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. Du ansvarar för att myndighetens totala inköpsbehov hanteras och analyseras och du arbetare i nära samarbete med verksamheten och övriga inköpare.

Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat.
- erfarenhet från arbete med inköps- och avtalsfrågor, gärna i central funktion,
- du ska ha erfarenhet av att arbeta operativt med beställningar i framförallt Agresso.


Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- anskaffning inom myndigheten, både på central och lokal nivå,
- erfarenhet av att praktisera lagen inom offentlig upphandling,
- erfarenhet av att arbeta med direktupphandlingar och förnyade konkurrensförutsättningar,
- inköps- och avtalsuppföljning inom myndigheten,
- erfarenhet eller kännedom om Lean Production.


Personliga egenskaper
Du är affärsmässig och van att fånga upp den operativa verksamhetens behov samtidigt som du överblickar myndighetens totala behov. Du sätter stor vikt vid att bidra till affärer som innebär att myndighetens resurser används optimalt. Vidare är du kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du bör därför ha goda kunskaper i Microsoft Office och då särskilt Excel. Det är också viktigt att ditt arbetssätt är strukturerat.

Du ingår i ett team med en gruppchef och sju medarbetare. Arbetet bedrivs delvis i nära samarbete med myndighetens nätverk för inköp och delvis självständigt. För att lyckas med funktionen har du erfarenhet och ett brinnande intresse för inköpsarbete.


Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper.

Anställningen är en allmän visstidsanställning tillsvidare, dock längst t.o.m. 2015-12-31. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger i Eskilstuna.

Ansökan
Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg här eller kopiera och klistrar in nedan länk i en extern webläsare. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.

http://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=d9a7629b-eb3f-41f2-a061-b63a86768276

För mer information, gå in på Polisens hemsida www.polisen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RIKSPOLISSTYRELSEN STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månadslön.
  • Publicerat: 8 april 2015

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024