Inköpare till internationell koncern

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Nu söker vi på Lernia en driven och ambitiös Inköpare till ett uppdrag hos vår kund! Vår kund är en av de större eldistributörerna i Norden och du kommer att arbeta på kundens huvudkontor i Solna. Som inköpare kommer du arbeta mot den svenska marknaden med med många internationella kontakter vilket kräver att du kan kommunicera på engelska. Du kommer att arbeta i en grupp inom varierande åldrar där alla har varsitt kompetensområde där de ansvarar för processen och kontrakten. Uppdraget är på heltid med uppstart omgående och kommer inledningsvis att löpa på till 2016-12-31 med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter i rollen som Inköpare kommer att innefatta;
• Hantering av anbudsprocesser, utvärdera, analysera, kvalificerade och välja leverantörer
• Förberedelse och utarbetande av kontrakt/andra förfrågningsunderlag och kontraktsförhandlingar
• Variation och krav förvaltning, hantera kontrakt och leverantörer
• Andra drifts/administrativa/analytisk uppgifter såsom projektuppföljning (baslinje kontra besparingar), skriver protokoll från sammanträden, stöd i möten, registrering av avtal och beredning av presentationsmaterial

Din bakgrund

Vi söker dig som har några års erfarenhet av inköp och är i början av din karriär och vill komma in på ett stort bolag med stora utvecklingsmöjligheter! Det är ett krav att du hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du är driven och målinriktad och ser en stor möjlighet att få arbeta i ett väletablerat inköpsteam och utvecklas mer inom upphandlingar och övriga områden inom inköp. Som person är du flexibel, social och kommunikativ i ditt arbete. Du har lätt för att lära och sätta dig in i nya system och processer. Du är van vid ett högt tempo och att hantera stress på ett strukturerat sätt.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm

Tillträdesdag

Omgående

Information

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum - sök därför redan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Som konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 25 maj 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Operativ inköpare

Operativ inköpare

20 juni 2024

20 juni 2024