Inköpare till internationellt företag i Skellefteå

Arbetsbeskrivning

Information om tjänsten

Ghost Competence söker för kunds räkning en inköpare. Vi söker dig som är i början av din karriär eller dig som har hunnit arbeta några år. I rollen som inköpare kommer du i huvudsak att genomföra inköp mot behov som anmodats i och utanför affärssystemet. För att lyckas i rollen är du rak och tydlig i din kommunikation, strukturerad och trivs med kundkontakt. Denna tjänst är en del av vår bemanningsverksamhet.

All kontakt gällande tjänsten ska gå via Ghost Competence.


Information om kundföretaget

Kundföretaget är ett internationellt företag som har sitt huvudkontor i Skellefteå med ca 45 anställda. Det är ett innovativt företag där målet alltid är att ligga steget före sina konkurrenter.

Dina arbetsuppgifter

Den här tjänstens huvudsyfte är att på ett effektivt sätt genomföra inköp mot behov som anmodats i och utanför affärssystemet. Du kommer att jobba nära dina kollegor på inköpsavdelningen. Samarbete sker också med utvecklingsavdelningen gällande nya artiklar som behöver komma in i systemet. Dina arbetsuppgifter är följande;

• Upprätta och underhålla artikel- och leverantörsregister vad avser pris och data för de artiklar som lagerläggs.
• Lägga inköpsorder utifrån nettobehov.
• Genomföra leveransbevakning och stämma av fakturor mot det som har levererats.
• Upphandla nya komponenter och förhandla pris med leverantörer
• Representera företaget vid kontakter mot leverantörer
• Hantering av kundorder



Vi söker dig som

Vi söker dig som är i början av din karriär eller har några års erfarenhet av inköpsarbete. Du kan ha en ekonomisk bakgrund eller vara en tekniker som skaffat dig kontorsvana på senare tid. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbete som inköpare och har en vana av att jobba med administrativa system. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Som person är du rak och tydlig i din kommunikation och trivs med att självständigt utföra vissa av dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är noggrann och strukturerad samt är utåtriktad och trivs i kontakt med andra.

Fakta

START: Omgående

OMFATTNING: Heltid

ANSTÄLLNINGSFORM: 2 månaders konsultuppdrag

ORT: Skellefteå

URVAL: Sker löpande

SISTA ANSÖKNINGSDAG: 14/4-16

KONTAKT: Marlene Lundberg



Om oss

En viktig del för oss på Ghost Competence är att du känner dig trygg och harmonisk med din anställning. Du arbetar via oss som konsult på specifika konsultuppdrag eller blir rekryterad direkt till kundföretaget vi samarbetar med. Som konsult hos oss på Ghost Competence erbjuder vi;

Pensionsavsättning
Anslutning till vårt kollektivavtal
Marknadsmässig lön
Personlig coachning

Var med på resan att bibehålla och skapa så många jobb vi bara kan i vår region. För mer information gå in på www.ghostcompetence.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Nimarker
070-6698572
Joakim Nimarker
070-6698572
Tobias Nilsson
070-6698550
Joakim Nimarker

Marlene Lundberg

Marlene Lundberg
0706698524
Jonas Lindgren

Marlene Lundberg

Jonas Lindgren

Marlene Lundberg
070-669 85 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ghost Competence AB Skellefteå
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 6 april 2016

Besöksadress

Hallvägen 1, Skellefteå
None

Postadress

Hallvägen 1
Skellefteå, 90353

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024