Inköpare till it-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ny kollega till enheten it-verksamhetsstöd för att stötta it-avdelningen genom hela inköpsprocessen. Är du en erfaren it-inköpare som tycker om att vara den drivande genom hela inköpsprocessen? Då kan det här vara ett arbete för dig.  
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att genomföra inköp via avrop mot statliga ramavtal inom it-området. I arbetet ingår att vara delaktig och drivande igenom hela inköpsprocessen, från behov till leverans. Vidare ska du se till att vi nyttjar det som ramavtalen ger. En självklar del av arbetet är inköpsadministration, men du ska även kunna utföra vissa andra ekonomiadministrativa uppgifter.

Arbetet sker i nära samarbete med chefer och tekniker inom it-avdelningen och du förväntas bidra till utvecklingen av våra arbetssätt och rutiner. Du blir en del av ett team om tre personer som arbetar inom funktionen it-administration. Du rapporterar direkt till enhetschefen.

Dina kvalifikationer
Som inköpare har du


• Erfarenhet av inköp inom it-området
• Flerårig erfarenhet av avrop och/eller upphandling på statliga ramavtal
• Kunskaper om och erfarenheter av LOU
• Erfarenhet av att ta fram kravspecifikationer inom it-området
• En mycket god administrativ förmåga

 Meriterande är även om du har


• Erfarenhet av offentlig upphandling
• Erfarenhet av försäljning mot offentlig sektor inom it-området
• Erfarenhet av inköp inom säkerhetsskyddade områden
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område t.ex. ekonomi eller juridik

Som person är du resultatorienterad och en drivande lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till omgivningen. Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Dessutom är du analytisk, strukturerad och har lätt för att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.

Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Vi erbjuder dig
Ett arbete på en it-avdelning som är en central del av det stöd som ges till kammaren, till riksdagens ledamöter och till den övriga myndighetsförvaltningen.

Avdelningen är en modern organisation med målsättningen att genom stegvisa förbättringar utveckla sitt arbetssätt och sina processer för att uppnå goda resultat.


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Kontakta oss

• Jessica Lexell, enhetschef 08-786 40 21
• Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksdagsförvaltningen STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 mars 2018

Besöksadress

10012 STOCKHOLM
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 10012

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024