OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Juristfunktionen består av en chefsjurist, en inköpare, en verksjurist, fem registratorer och en arkivarie. Juristfunktionen har ansvar för bl.a. kollegiets interna processer för inköp av varor och tjänster. Vidare bistår Juristfunktionen medarbetarna vid myndigheten i bl.a. förvaltningsrättsliga frågor liksom har ansvar för kollegiets instruktion och arbetsordning. Funktionen arbetar även med att ta fram styr- och stöddokument rörande t. ex. de interna inköpsprocesserna.
Arbetsbeskrivning
Som inköpare arbetar du främst med att genomföra och samordna Kammarkollegiets inköp som ett stöd till kollegiets medarbetare. Du kommer självständigt att driva och genomföra operativt inköpsarbete för Kammarkollegiets olika verksamheter tillsammans med medarbetare från dessa verksamheter. I arbetet ingår att säkerställa att upphandlingsprocesserna utförs korrekt, att genomföra inköp från t.ex. de statliga ramavtalen samt att genomföra direktupphandlingar. I arbetsuppgifterna ingår även att vägleda, projektleda och att utveckla policydokument och riktlinjer om inköpsrutiner samt att ge stöd och service i frågor om inköp. Du kommer även att delta i olika projektarbeten samt hålla viss utbildning inom området.
Kvalifikationer
Vi söker nu en inköpare som har
• relevant akademisk examen eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp/upphandling.
• erfarenhet av att arbeta med inköps- och upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet.
• god kunskap om lagen om offentlig upphandling.
• erfarenhet av att självständigt ha genomfört komplexa avrop enligt förnyad konkurrensutsättning från Statens inköpscentrals ramavtal.
• erfarenhet av projektledning
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyget TendSign.
Du har mycket god kunskap i svenska, både muntlig och skriftligt.
Som person är du är noggrann, självständig och har en god pedagogisk förmåga samt en hög grad av servicevilja. Du har ett strukturerat och affärsmässigt arbetssätt samt är drivande och ansvarstagande även under tidspress. Då du kommer att samarbeta med kollegor på flera nivåer inom organisationen är det viktigt att du är flexibel och kommunikativ samt har en mycket god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 14 april 2017. Märk din ansökan med dnr 2.2.2-3278-17.
Kontaktpersoner
Gabriella Loman, chef Juristfunktionen, 08-700 08 79
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
http://www.kammarkollegiet.se
Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26