inköpare till katrineholm

inköpare till katrineholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba som inköpare hos vår kund i Katrineholm som inriktar sig på produktion inom betongelementstillverkning Är du en person som visar affärsmässighet, ansvarskänsla och engagemang? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.




Ansvarsområden
Som inköpare hos vår kund kommer du bland annat att jobba med orderläggning, leveransbevakning och uppföljning. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att lagret sköts samt att material finns tillgängligt samt beställning av material. 
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter:


·         Avrop av material till produktion samt övriga funktioner via avtal gjorda av inköp.   
·         Verkställa anmodade köp genom att anvisa dessa mot ramavtal och avropa genom att ställa ut skriftliga inköpsordrar. 
·         Inventering av lager och se till att priserna är uppdaterade.
·         Utföra kvalitetskontroller och vid behov ansvara för att reklamationer görs.
·         Med stöd från inköpschef och platschef; förhandla, skriva och följa upp lokala avtal.
·         Ta fram statistik över inköp som gjorts.

Arbetstider
Heltid med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning 

Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen behöver du:
-       Gymnasieutbildning
-       B-körkort


Meriterande
-       Erfarenhet av att arbeta med inköp


Din personlighet präglas av målmedvetenhet, högt eget driv och att du får saker att hända. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-05-12, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Emma Bergvall, konsultchef, emma.bergvall@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2021
  • Ansök senast: 12 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023