OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
På Koncernstab inköp och ekonomistyrning, Funktion inköp arbetar cirka 60 personer med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Offentlig upphandling genomgår en snabb utveckling där Region Skåne utmärker sig nationellt vad gäller att anamma och utveckla effektiva metoder. Digitaliseringen av sjukvården påbörjas nu och stora förändringar kommer att ske - här spelar Koncernstab inköp och ekonomistyrning en viktig roll i förändringsprocessen liksom för att möjliggöra att ny innovativ teknik kan användas.
Enheten för verksamhetsnära inköp består av fyra kategorier, hjälpmedel, läkemedel, sjukvårdstjänster samt vårdrelaterad förbrukning. Inom hjälpmedel upphandlas varor som t.ex. avancerade hörapparater, diabeteshjälpmedel, kommunikationshjälpmedel. Inom sjukvårdstjänster upphandlas sjukvård som inte bedrivs i egen regi till exempel Simrishamns sjukhus, rehabiliteringstjänster, bilddiagnostik, opererande specialiteter.
Enheten för IT, MT, Lab består av tre kategorier IT, Medicinsk teknik och Lab. Inom IT upphandlas allt från hårdvara/IT-infrastruktur till patientnära vårdsystem och administrativa stödsystem. Inom MT upphandlas medicinteknisk utrustning såsom patientövervakning, röntgen, ultraljud och dialys. Inom Lab upphandlas olika typer av analysinstrument, kit- och reagensmaterial samt labrelaterad förbrukning.
Enheten för verksamhetsstödjande inköp består av två kategorier, FM (facillity management), fordon, transport samt Övergripande material och tjänster. Kategori Övergripande material och tjänster hanterar upphandling av icke vårdrelaterat material och tjänster så som till exempel kontorsmaterial, konsulttjänster, resebyråtjänster, utbildningstjänster och finansiella tjänster.
Region Skåne gör just nu de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. För att utrusta de nya sjukhusbyggnaderna och för att uppnå målet att vara bäst i Sverige på E-hälsa år 2025 utökar vi nu inom flera enheter och söker dig med ett genuint intresse för goda affärer. Vi erbjuder dig en bred och spännande roll med goda möjligheter att påverka ditt arbete. Du ansluter till ett positivt och engagerat team som arbetar i moderna och trevliga lokaler på huvudkontoret vid Dockan i Malmö.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu inköpare inom kategorierna Hjälpmedel, IT, Lab, Medicinsk teknik, Sjukvårdstjänster samt Övergripande material och tjänster.
Du kommer att planera och genomföra kvalificerat inköpsarbete inom ditt kategoriområde där du under ledning av en kategoriledare bland annat kommer att ansvara för framtagande av olika behovs- och marknadsanalyser, affärsupplägg, ta fram och formulera kategoristrategi, genomföra upphandlingar samt avtalsförvaltning. Din uppgift är även att utveckla god kännedom om leverantörsmarknaden, genomföra förhandlingar samt skriva avtal. Som projektledare blir du en viktig del av upphandlingsuppdraget. Du förväntas bidra till en innovativ miljö där vi ständigt söker bättre vägar för att nå våra prioriterade mål
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning, gärna inom teknik, ekonomi, juridik, alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, då du självständigt kommer genomföra förhandlingar om avtalstext. God erfarenhet av MS Office, framförallt Excel ses som en förutsättning för tjänsten.
Meriterande för tjänsten är erfarenhet av inköp från privat eller offentlig verksamhet alternativt flerårig erfarenhet av försäljning mot offentlig verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta enligt lagen om offentlig upphandling samt av arbete som projektledare.
Som person har du god förmåga att förhandla samt ett stort intresse för affärer. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, målfokuserad samt har en god förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Vidare är du driven samt har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en problemlösare med ett högt arbetstempo som uppskattar att utvecklas och bidra till dina kollegors utveckling.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO
Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32