OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kopernicus är specialister på innovativ teknik, design, och produkter som kretsar kring solenergi. Sedan starten 2012 har de minskat energiförbrukningen för hushåll, lantbruk, företag och bostadsföreningar med marknadsledande solcellsanläggningar av högsta kvalitet. De är en långsiktig och trygg partner för dig som söker kvalitet och som väljer att leva med solen i centrum, med egen el-produktion i generationer.
Med ledorden Personliga, Trygghet och Långsiktighet utför Kopernicus sina uppdrag med missionen att kunder alltid ska vilja rekommendera dem som företag vidare. Drivkraften är nöjda kunder och därför ställs mycket höga krav på leverantörer, medarbetare och samarbetspartners.
Till Kopernicus söker vi nu en person som är driven och som vill bli deras inköpare, som en viktig del på deras tillväxtresa. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och direktrekrytering till Kopernicus, där vi på OnePartnerGroup Halland fått förtroendet att hjälpa till som samarbetspartner. Du som blir Kopernicus nya inköpare kommer vara stationerad i Halmstad med utgångspunkt på deras huvudkontor och kommer att erbjudas goda möjligheter till såväl personlig- som karriärsmässig utveckling. Ta vara på möjligheten att bli en del på ett företag i framkant och sök tjänsten redan idag!
Arbetsbeskrivning
Som inköpsansvarig på Kopernicus gör du inköp till både lager och specifika projekt. Du är uppdaterad när det gäller produktionstakt och kommande inköp, samt ser till att leverantörskontakterna är goda när du förhandlar kredit/pris. Som inköpare ansvarar du även för kontakten med bolagets 3PL leverantör där du framför Kopernicus synpunkter och arbetar utifrån insamlad statistik/data med förbättringsåtgärder riktat till ex. lagerhantering och plock.
Baserat på rådande budgetplanering ser du till att göra prognoser som du sedan presenterar för ledningsgruppen. Tillsammans med projektledare skapar- och utvecklar du metoden för att förmedla projektplanering och gör inköp baserat på detta. Personen i rollen som inköpare kommer arbeta nära såväl VD som ekonomiansvariga och projektledare. Du blir en central del i bolagets utförandeorganisation som tillsammans utvecklar och driver bolagets arbetssätt. Som central punkt ser du till att vidareförmedla information avseende leveranstider, nya produkter, prisjusteringar m.m. till resterande del av bolaget. Du kommer att utvärdera nuvarande produktkatalog för att kontrollera möjligheten att utveckla den, samt utvärdera nuvarande leverantörer. Vid prisjusteringar eller inköp av nya produkter uppdaterar du bolagets priskalkyl och priser i Visma. Inköparen ser även till att införskaffa resurser för att kunna utföra inverteringar av lagret och ser till att systemet hela tiden är uppdaterat.
Din Profil
Tjänsten kräver att personen i roll har en hög social kompetens och är självgående. Du behöver kunna ta ett stort eget ansvar i ditt arbete och självmant utveckla rollen i bolaget. Du bör vara prestigelös som person men också vilja utvecklas i din roll och se företaget växa.
Din tidigare erfarenhet bör genomsyras av minst några år från inköpsrollen eller inköpsarbete och du har ett gott öga för ekonomi och siffror. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning eller erfarenhet som bedöms likvärd. Som person är du strukturerad i ditt arbete och du ser till att ha rätt förutsättningar för att kunna utföra dina arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid dig som person och det är viktigt att du på ett naturligt sätt faller in i gruppen med övriga.
Ett krav är att du skriver och talar både svenska och engelska flytande.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Kopernicus AB med OnePartnerGroup Halland AB. Vid frågor kring tjänsten kontakta Niclas Arheden på niclas.arheden@onepartnergroup.se eller 0734-255237.
Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!