Inköpare till kund i Göteborg

Inköpare till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet som inköpare och är på jakt efter ett nytt uppdrag? Drivs du av att arbeta resultatinriktat och initiativrikt? Klarar du av att ha flera processer igång samtidigt? Då kommer du trivas som konsult hos oss!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare kommer du att ha en viktig funktion för vår kund då din uppgift är att hantera ärenden som rör både direkt- och indirekt material och tjänster, upphandling och konsultavrop. Det innebär att du bland annat ansvarar för att gå igenom offerter och anbud från leverantörer, analyserar och bedömer vilken av leverantörerna man bör gå vidare med samt sköter avtalsskrivningen. Utöver detta kommer du att sammanställa statistik, uppdatera avtals- och kundregister samt göra beställningar.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker är en kommunikativ person som trivs i en roll där du får arbeta över flera kontaktytor och upprätthålla kontakten med såväl befintliga som nya leverantörer. Du är målinriktad, strukturerad, effektiv och ser till att uppgifter blir gjorda i tid.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi kommer löpande att kontakta aktuella kandidater.
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet från fordonsindustrin

Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32989 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024