Inköpare till kund i Örebro

Inköpare till kund i Örebro

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven inköpare som vill ta nästa steg i karriären? Vi letar efter dig som vill komma till en tjänst med högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö. Vill du också komma till ett team som präglas av stort engagemang och nära samarbete, sök då tjänsten som Inköpare redan idag!

I rollen som Inköpare kommer du arbeta för att nå uppställda mål för kostnad, kvalitet, leveranssäkerhet och överenskomna förbättringar. Du handlägger den dagliga kontakten med leverantören, och ska även kunna genomföra enklare upphandlingar.
Du kommer ansvara för att arbetet bedrivs i enlighet med de ramar, riktlinjer, rutiner och arbetssätt som gäller inom företaget.

Som Inköpare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:
• Ansvara för inköp av komponenter baserat på ritningar.
• Leveransbevakning på artiklar beställda från fabrik via orderavdelningen (Tyskland).
• Hålla systemet uppdaterat avseende egna artiklar och leverantörer.
• Säkerställa att rätt lagernivåer uppnås.
• Hantera reklamationer och garantiärenden.
• Kontering och attest av fakturor.
• Driva arbetet tillsammans med kollegor och samverka med de funktioner internt som berörs av arbetet med inköp.
• Vara delaktig i avtalsmöten.

Personprofil
För att passa i rollen som Inköpare behövs en relevant utbildning på lägst gymnasienivå. Meriterande är utbildning tidigare arbete med inriktning mot inköp eller Supply Chain management. Framför allt är du en nyfiken ”do:er” som trivs i ett högt arbetstempo. Vi tror att du som söker denna tjänst är resultatorienterad med stark drivkraft och trivs med frihet under ansvar.

Vidare drivs du att vara noggrann och strukturerad i ditt arbete, men även att ta action operativt då det krävs i samarbete med kundansvariga och leverantörer. Som person är du analytiskt lagd och trivs bra med att arbeta med korrelerande arbetsuppgifter.
Vi söker dig som trivs med att ta eget ansvar i ditt arbete och som vill komma till ett företag där ditt eget engagemang är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö och du lär dig snabbt nya uppgifter.

Meriterande med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom relevant område. Du har god datavana och administrativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, Visstidsanställning med god chans till förlängning
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

Om PerformIQ
Rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jakob Erlingsson på 073-353 75 38 . Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024