OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om huvudkontoret
Vi är en av Sveriges största friskolekoncerner med huvudkontor i Norrköping. Kärnan i våra verksamheter är att bedriva förskola, grundskola, gymnasium och yrkeshögskola. På huvudkontoret leder och stöttar vi verksamheterna i vårt gemensamma och samhällsviktiga uppdrag att ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas – under skoltiden och i framtiden. Tillsammans vill vi vara nytänkare inom svensk skola.
Om Ekonomiavdelningen
På ekonomiavdelningen arbetar vi med redovisning, controlling och inköp under ledning av CFO. Ekonomifunktionen arbetar med att stödja verksamheten vad gäller ekonomisk styrning och verkar för att ha kvalitet och effektivitet i ekonomi- och inköpsprocesser.
Arbetsbeskrivning - Uppdraget som inköpare
Vi söker nu en taktisk inköpare till vårt team som vill vara med och vidareutveckla inköpsfunktionen i en snabbt växande och utvecklingsinriktad koncern.
Befattningen är en specialistroll som verkar stödjande för övrig organisation i inköpsfrågor och ger stort utrymme för att påverka policys, system och processer. Hos oss är du ensam inköpare på huvudkontoret men tjänsten är placerad inom ekonomifunktionen. Du rapporterar till CFO och kommer ha ett nära samarbete med övriga funktioner och enheter inom organisationen.
Du kommer bland annat ansvara för att leda, utveckla och effektivisera inköpsprocessen, upprätthålla Lärandes inköpspolicy liksom säkerställa efterlevnad. I rollen ingår att sprida kunskap kring inköpsprocesser internt och genom utbildning öka förståelse och kunskap för området.
Som inköpare kommer du ansvara för sammanställning av verksamhetens rekommenderade leverantörer och säkerställa att det finns en god bas av avtalsleverantörer som täcker Lärandegruppens större inköp. Du kommer att utvärdera befintliga kontrakt och genomföra eller stödja i upphandlingar för att skapa konkurrenskraftiga avtal för ökad kostnads-/resurseffektivitet samt säkerställa att leverantörerna uppfyller våra kvalitets- och miljökrav. Analys av leverantörs- och inköpsrelaterade nyckeltal är en del i arbetet för att driva utveckling mot uppsatta mål. I tjänsten ligger också hantering av avtal och avtalshanteringssystemet.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning.
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling, inköp, ekonomi eller juridik. Du har en bakgrund från inköpsfunktion och har du praktisk erfarenhet av att arbeta i upphandlingsprocesser är det meriterande för tjänsten. Vi ser att du har goda kunskaper inom inköp- och upphandling, kunskaper om affärs-/avtalsjuridik är meriterande.
Vi söker dig som förstår och tillämpar affärsmässiga principer, arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Har förmågan att anpassa sig till ändrade omständigheter och planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut men har förmågan att ta initiativ, sätta igång aktiviteter och uppnå önskat resultat.
Du drivs av att jobba i team och arbetar bra med andra människor genom att du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en tydlig förhandlare med god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Detta då en stor del av arbetet består av kommunikation med både interna och externa parter. Vi ser även att du behärskar Officepaketet väl, i synnerhet Excel.
Trivs du med en bredd i arbetsuppgifter och att ständigt utveckla och förbättra vardagen, sök till oss! Vi är ett prestigelöst team där alla kan och förväntas bidra till utveckling.
Våra fyra kärnvärden är centrala i våra verksamheter. Trygghet är basen där all Utveckling tar sin början med strävan om att uppleva mer. Vi arbetar i Team där vi delar kunskap och erfarenheter som leder till Framgång.
Varmt välkommen med din ansökan!
Larande.se
Läs mer om våra verksamheter på:
magnetica.se
erlaskolan.se
skapaskolan.se
realgymnasiet.se
consensum.se