OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som inköpare hos vår kund erbjuds du en varierande och självständig roll. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att hantera ordrar från beställning till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att bevaka lagernivåer, planera och skapa inköpsordrar till leverantörer, bevaka orderbekräftelser, leveranshandlingar och analyscertifikat, administrera beställningspunktfunktioner, uppdatera produktkatalogen avseende pris och ledtid med mera, på existerande produkter.
Ditt dagliga arbeta bedrivs i affärssystemet Visma Business och Excel.
I rollen ingår även att hantera reklamation, förhandla priser med de leverantörer där bolaget saknar avtalade priser.
Vidare kommer du ha kontakt med provningskoordinatorn internt på bolaget, avseende provning av material inför inköpsplanering samt inleverans.
Företagspresentation
Vår kund är ledande aktör inom Chemical Management Services (CMS). Företaget erbjuder deras kunder skräddarsydda lösningar för deras kemikalieprocess med allt från beställning, lagerhållning, leverans till dokumentation, rapportering och avfallshantering. Då vår kund är i en tillväxtfas söker de nu efter en inköpare till deras kontor i Linköping.
Kvalifikationer
- Det är meriterande om du har erfarenhet som inköpare
- Du har gärna utbildning inom relevant område
- Du har mycket god vana av att arbeta i Excel
- Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat då det krävs för tjänsten
- Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma Business
Personliga egenskaper
Vår kund lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! För att trivas i rollen som inköpare är du en strukturerad person som är duktig på att ta eget ansvar, fatta egna beslut och komma med initiativ. Du är lösningsorienterad och har god prioriteringsförmåga. Då rollen innebär många externa kontakter ser vi också att du är kommunikativ och service-minded.
Du trivs med förändringar, vill gärna påverka och kommer med mycket energi!
Vad vår kund kan erbjuda
Vår kund är en flexibel arbetsgivare som kan erbjuda dig en härlig arbetsmiljö! Här finns möjlighet till utbildningar och resor till leverantörer för dig som visar framfötter. Det finns en trivselgrupp som arrangerar events. Vartannat år åker hela företaget tillsammans på konferens.
Självklart erbjuds friskvårdsbidrag och närhet till gym i området.
Du kommer arbeta enligt flexsystem, där möjlighet finns att arbeta hemifrån.
Lön
Fast lön. Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid och tillsvidare, start omgående. Du blir direktrekryterad av vår kund.
Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm