Arbetsbeskrivning
Inköpare till Lindström Group
Lindström Group söker en strukturerad och engagerad inköpare som vill bli en del av vårt team på Comforta-divisionen. Här får du möjlighet att arbeta med beställningar av textilier och arbetskläder för hotell och restauranger som vi servar. Rollen innebär nära samarbete med avdelningar som produktion, lager och kundtjänst för att säkerställa att våra leveranser sker smidigt och effektivt. Detta är en hybrid tjänst och du utgår från vårt nya kontor i Arlandastad.
Om rollen
I denna inköpsroll ansvarar du för beställningar från våra befintliga leverantörer. Det handlar främst om textilier som lakan, handdukar och badrockar, samt arbetskläder till restaurangpersonal. Rollen är mer fokuserad på beställning än på prisförhandling, eftersom våra leverantörsavtal redan är fastställda. Du följer lagernivåer och ser till att vi beställer rätt mängd utifrån våra kunders behov. När vi får nya kunder ser du till att rätt produkter finns på plats. Du är även ett betydande stöd mellan sälj, produktion och kundtjänst.
Förutom att hantera inköp för Comforta, kommer du även att läras upp för att kunna stötta i Lindströms arbetsklädesdel vid behov. Rollen innebär också att du delvis kan komma att arbeta med kvalitetskontroller och stödja kundtjänst under perioder då inköpsbelastningen är lägre.
Dina huvudsakliga ansvarsområden: Beställa produkter från överenskomna leverantörer baserat på kundernas avtal och lagernivåer.
Vara en viktig central funktion mellan sälj, produktion och kundtjänst.
Prognostisera inköp baserat på försäljning och produktionens behov.
Följa upp och säkerställa leveranstider, produktkvalitet och priser.
Hantera orderbekräftelser, fakturor och följesedlar.
Bidra med månadsrapportering och budgetbedömningar.
Vid behov stötta kundtjänst och genomföra kvalitetskontroller.
Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, strukturerad, självgående och har en god problemlösningsförmåga. Du är van vid att arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt och kan både ta egna initiativ och samarbeta med andra avdelningar. Tidigare erfarenhet av inköp, lager, logistik eller kundtjänst är meriterande, gärna från textilbranschen, men viktigast är din förmåga att hantera administrativa uppgifter och arbeta systematiskt.
Kvalifikationer: Gymnasieutbildning, gärna med inriktning på inköp, ekonomi eller logistik.
Erfarenhet av inköp eller närliggande arbetsområden (produktion, lager, kundtjänst, logistik).
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
IT-kunskaper, särskilt inom Word och Excel.
Tidigare erfarenhet av textilbranschen är meriterande.
Om Lindström Group/Comforta
Lindström Group är ett av Europas ledande textilserviceföretag med över 175 års erfarenhet. Vi erbjuder ett brett utbud av servicelösningar, från arbetskläder och skyddskläder till mattor, hotelltextilier och industriprodukter. Våra tjänster inkluderar allt från behovsanalys och inköp till tvätt, leverans och återvinning, med stort fokus på kundnöjdhet och miljö. Med cirka 3 000 medarbetare i över 20 länder, värderar vi arbetsglädje och gemenskap högt. Genom initiativet "Grow with us" erbjuds även utmärkta möjligheter för professionell utveckling.
Övrig information: Omfattning: Heltid, med arbete på cirka 60% av tiden inriktat på inköpsuppgifter. Övrig tid går till kvalitetskontroller och stöd till kundtjänst.
Startdatum: Enligt överenskommelse.
Plats: Arlandastad i våra nya och fräscha lokaler.
Hos Lindström Group erbjuder vi flexibla arbetstider så att du kan balansera arbete och fritid. Det finns även goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Om du passar in på beskrivningen ansök idag och bli en viktig del av vårt fortsatta arbete att leverera högkvalitativa produkter till våra kunder!
I slutet av rekryteringsprocessen kommer du att få genomgå tester. Observera att vi på grund av GDPR inte kan ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!