Inköpare till Linköping

Inköpare till Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du arbetslivserfarenhet av operativa och strategisk inköp? Är du initiativtagande och en fena på goda långvariga relationer? För inkommande uppdrag söker vi nu erfarna och engagerade inköpare som söker nya och spännande utmaningar.


Som inköpare har du ansvaret att ta ledning i förhandlingar om offert från inledningsfasen till beställning. Baserat på dina inköp av indirekt material och tjänster väljer du leverantörer som passar bäst för verksamheten. För att kunna åstadkomma detta utvecklar du strategiskt viktiga leverantörer, upprätthåller leverantörsprestanda och kontakter. 


Som inköpare har du också en viktig roll att utveckla, implementera och underhålla processer, standarder och system. Detta innebär att du kommer att delta och arbeta nära våra intressenter inte bara i budgetprocessen utan också fokusera på att kunna nå lokala utgifter enligt uppsatta mål.




Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som inköpare kan dina arbetsuppgifter variera mellan: 
-       Ansvar för förhandling om offerter, från inledningsfas till beställning. 
-       Ta in nya leverantörer. 
-       Utveckla, implementera och underhålla processer, standarder och system inom inköp. 

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du trivs i en miljö med ständig inlärning och utveckling, där du kan utnyttja dina problemlösning och analytiska färdigheter. Du har utmärkta kommunikationsförmåga och vet hur man skapar långvariga relationer med leverantörer och inom verksamheten. Du har en välutvecklad kundtjänstfärdighet men samtidigt kan du vara pålitlig och kommunicera krav både internt och externt. Du gillar att arbeta med förbättringar, förtydliganden och förenklingar av processerna och trivs med att hitta, etablera och följa strukturer.


Du är van vid och tycker om att arbeta både självständigt och i globala team, ta initiativ, fatta beslut baserat på fakta och ta äganderätt till din process. Du förstår de olika roller som är involverade i operativa och strategiska inköp och vad ni alla, verksamheten, försöker åstadkomma. Du ser dig själv som resultatorienterad och kvalitetsinriktad person med känsla för struktur och ansvar. Du kan se möjligheter till förbättringar i ditt dagliga arbete och njuta av att arbeta med processutveckling.


Som inköpare söker vi dig som har: 
· Universitetsexamen antingen inom inköp, företagsekonomi eller teknik. Eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Erfarenhet av globala operativa och strategiska inköp.
· Dokumenterad erfarenhet inom Professional Services och IT sourcing / kategoristrategi.
· Bra kunskaper på svenska och engelska, både skriftliga och muntliga.
· Bra IT-kunskaper.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald 

Ansökan
2021-06-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024