Inköpare till Linköping

Inköpare till Linköping

Arbetsbeskrivning

Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer. Företaget grundades 2011 och har ett mycket brett nätverk och många års erfarenhet av kompetensförsörjning i ledande positioner inom olika branscher.

Strategisk - Operativ inköpare

För kunds räkning söker vi inköpare på såväl strategisk som operativ nivå, med placering i Linköping. Det rör sig om interimsuppdrag på 3-12 månader med god chans till framtida förlängning alternativt permanent placering hos kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som strategisk inköpare har du en bred inköpsroll med fokus på leverantörsfrågor och marknadsövervakning. Utöver att förhandla, utveckla leverantörsrelationer och teckna avtal kommer även offertutvärdering samt upprättande av inköpsorder att vara centrala arbetsuppgifter. Du spelar en betydelsefull roll i det tvärfunktionella team som analyserar effektivitet, tillgänglighet och kostnadsreducering.

Som operativ inköpare spelar du en betydelsefull roll i det inköpsteam som kontrollerar inköp och upphandling. Du kommer arbeta med och ta ansvar för, såväl nuvarande som framtida leverantörskontakter. Även sedvanliga arbetsuppgifter som tillhör en operativ inköparroll ingår och både leveransprecision och kvalitetskontroll utgör viktiga delar av arbetet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har förmåga att applicera såväl strategiska som operativa perspektiv i din roll som inköpare och fallenhet för att se inköpets totala kostnadsbild. Du är van vid att arbeta med komplexa frågor och har en bred utgångspunkt i dina analyser. Vi ser gärna att ditt arbetssätt präglas av struktur, energi och initiativrikedom samt att din omgivning uppfattar dig som affärsmässig och förtroendeingivande. För att trivas i rollen bör du därtill vara prestigelös, ha stor kommunikativ förmåga och uppskatta att arbeta i team.

Vi ställer krav på tidigare erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete samt kontraktsskrivning och förhandlingsvana med internationella leverantörer. Tjänsten kräver därtill svenskt medborgarskap samt att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver de formella kraven kommer din kreativitet samt vilja att bidra till hållbara lösningar vara avgörande för huruvida du lyckas i rollen.

Krav ställs också på goda språkkunskaper i, såväl muntligt som skriftligt, svenska och engelska.

Vårt erbjudande

Tjänsterna omfattas av kollektivavtal och interimsuppdraget innebär att du blir anställd som medarbetare hos Sententia, ett mindre företag som tar sin arbetsgivarroll på stort allvar. Samtidigt erbjuder vår kund ett omväxlande arbete där du ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter, såväl internt som externt.

Skriv och berätta vad du har för ambitioner och mål med din ansökan, till exempel om du föredrar ett kortare uppdrag eller har förhoppningar om ett fast erbjudande.



Ansökan

Urvalsarbetet pågår löpande. Frågor om ovanstående eller kommande tjänster besvaras av rekryteringskonsulter
Jan Hellström på tfn 0706-150344 alt. jan.hellstrom@sententia.se eller
Linda Molin på tfn 0702-677332, alt linda.molin@sententia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserat av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sententia Rekrytering & Konsult
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 januari 2022

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024