OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköp? Är du noggrann, serviceinriktad och kommunikativ? Då kan det vara dig vi söker! Till innovativ kund i Linköping söker vi nu en inköpare.
Som inköpare kommer du arbeta med en blandning av strategiskt och operativt/taktiskt inköpsarbete. Företaget byter ägarstruktur och en stor del av arbetet kretsar kring att överföra avtal och leverantörer till den nya ägarens processer samt interagera med leverantörer utifrån det. Företaget kommer även byta inköpssystem. Läs mer om rollens ansvarsområden nedan och sök tjänsten idag!
Uppdraget avser starta så som möjligt i maj månad och sträcker sig i 6 månader.
Ort: Linköping
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna är att:
Granska och förhandla avtal.
Förhandla enskilda offerter och köp.
Interaktioner med interna kravställare relaterat till det.
Hantera leverantörsgodkännanden enligt process.
Men även operativa arbetsuppgifter som:
Hantering av inköpsorder.
Support till beställarna vid frågor kring inköpsorder, orderflödet, inköpssystemet, offerter.
Hantera inkommande frågor kring fakturor (både från leverantörer och från vår leverantörsreskontra).
Kvalifikationer
Till rollen som inköpare söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och har god kommunikativ förmåga. Du har:
Eftergymnasial utbildning, såsom civilekonom, affärsjurist, KY-utbildning alternativt lång erfarenhet inom området.
Minst 2 års erfarenhet av inköp är önskvärt
Erfarenhet av att arbeta med inköp/kommersiella frågor
Erfarenhet från att arbeta i inköpssystem
Vana vid att granska och förhandla kommersiella avtal
Goda kunskaper i svenska och engelska: kunna kommunicera skriftligt och muntligt. Supportfunktioner och kollegor talar engelska.
Meriterande, men inget krav, om du även har:
Kurs/kurser inom handelsrätt, affärsjuridik
Erfarenhet av inköp av konsulttjänster
Ansökan
2022-05-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044