Inköpare till logistikavdelning

Arbetsbeskrivning

Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor.Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall.Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister.Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk Verksamhetsområden: Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj & Marknad, Industri & Teknik, Logistik & Transport, Bygg & Fastighet, Fordon, IT, HR.Vi söker nu för kunds räkning en inköpare till deras logistikavdelning i Malmö.Vår kund är verksam som en av de ledande aktörerna på skandinaviska marknaden för bilreservdelar, verktyg och verkstadsutrustning för bilverkstäder. Du kommer arbeta löpande med inköp av bildelar, verktyg och tillbehör till centrallagret samt hjälpa till med anskaffning av ej lagerlagda artiklar till kunder och butiker.Tjänsten innefattar bevakning av orderbekräftelser samt uppföljning av eventuellt försenade orderrader samt restorders. I tjänsten ingår arbete med kundsupport och kontakter med samtliga produktchefer.Du sköter självständigt kontakter med speditörer gällande leveransinformation.Som inköpare har du många kontakter både internt och externt, i många fall även internationella sådana. Du kommer aktivt arbeta med lageroptimering och lagerstyrning.Tjänsten innefattar ansvar för att begära in information om ledtider, transporttider och förpackningsstorlekar samt underhålla dessa parametrar i kundens affärssystem.Du kommer även att vara delaktig i att kartlägga fraktvillkor och hemtagningsfrakter från leverantörer.I tjänsten ingår även att utveckla inköpsrutiner. Du som söker har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du är noggrann, serviceminded, prestigelös och en lagspelare.Du bör ha arbetat i antingen SAP eller ASW.5.10.Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och generellt god datorvana.Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig obehindrat så väl på svenska som engelska i både tal och skrift. Tjänsten är ett vikariat under ett år och startdatum är 1 september 2010. Stämmer denna beskrivning in på dig är du välkommen med din ansökan snarast.Intervjuer kommer att ske löpande och vår ambition är att tillsätta tjänsten omgående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelie Eriksson

Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja

Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 juli 2010
  • Ansök senast: 1 augusti 2010

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 10425

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024