OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning:
LS Equipment Trading AB (LST) är det lilla företaget med det stora möjligheterna. Här är strävan efter att kunna erbjuda kunderna kvalité, bra priser och korta leveranstider i fokus. Genom ett starkt internt samarbete är LST unika av sitt slag och har stora planer för hur de ska fortsätta att bearbeta den skandinaviska marknaden. Vill du vara med på en spännande resa där ditt arbete verkligen påverkar? Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för LSTs räkning en inköpare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos LST under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
LST består idag av 5 anställda och kommer på sikt att bli många fler. Företaget utvecklar och säljer redskap till hjullastare åt återförsäljare och distributörer i hela Skandinavien och Europa. I din roll som inköpare kommer du att arbeta proaktivt med det främsta målet att korta ledtiderna till inflödande leveranser. Att veta när produkterna kommer hem är prio och då många leverantörer återfinns i Asien krävs hög struktur gällande uppföljning och uppdatering av det orders som läggs.
Arbetsuppgifter
Som inköpare på LST kan du förvänta typiska inköpsuppgifter såsom att:
• Ta fram inköpsförslag
• Skicka order till Fabrikerna
• Orderuppföljning/leveransbevakning
• Fraktbokning/uppföljning kontroll
• Registervård, att alltid se till att de senaste uppdateringarna om hemleveranser etc ligger inlagt i Visma
Då företaget är litet bli samarbetet en nyckelfaktor för LST. Därför söker vi dig som gärna stöttar upp kollegor med andra arbetsuppgifter. Således blir din vardag här mer varierande än vid ett ordinarie kontorsarbete. Här kommer du att få stötta upp med ordermottagning, hjälpa lagerpersonal såväl som att följa upp ekonomiska delar tillsammans med ekonomifunktionen.
Vi söker dig som:
• Har tidigare erfarenhet av inköp, antingen från utbildning eller arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Är öppensinnad för att ibland göra andra arbetsuppgifter
Det är meriterande om:
• Du har tidigare erfarenhet av arbete mot Asien
Hittills har 5 personers samarbete kunnat åstadkomma allt! Flexibilitet och samarbete är således två nyckelkompetenser som vi ser behövs även i rollen som inköpare. Vidare behöver du vara noggrann och strukturerad då ansvaret över orderuppföljning tillfaller inköpsrollen. Vidare behöver du vara problemlösande och envis då leverantörs- och transportkontakter utomlands inte alltid flyter på smärtfritt.
START: Mars, eller när det passar dig
OMFATTNING: Heltid
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner