OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Som inköpare hos oss på Marenor i Kungshamn/Lysekil/Göteborg kommer du att arbeta i en både lokal och internationell miljö inom flera inköpsområden. Insula Sverige har egna produktionsanläggningar i Sverige samt arbetar också med externa partners. Verksamheterna har en lång tradition och stolthet av att producera och sälja sjömat från Sverige. Till skillnad från många andra företag ingår inköp i den kommersiella organisation tillsammans med försäljning vilket skapar både närhet, ansvar och möjlighet att positivt påverka företagets totala affär. Även om företaget i omsättning är stort präglas kulturen av Närhet, Stolthet och Omtanke.
I rollen som Inköpare har du, tillsammans med dina kollegor, ansvaret för att utveckla företagets strategiska inköpsposition för en ökad konkurrenskraft och lönsamhet. Arbetet som Inköpare innebär även att förankra och implementera inköpsstrategier inom tilldelade inköpskategorier samt identifiera och skapa koncernsynergier.
Du ansvarar för att leverantörer uppfyller företagets leverantörskrav och certifieringar samt utvecklar, förhandlar och sluter skriftliga ramavtal för dina inköpskategorier. En viktig del i arbetet är att analysera och identifiera affärs- och hållbarhetsrisker inom varuförsörjningskedjan och ta fram handlingsplaner och relevanta åtgärder.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker efter rätt medarbetare, med rätt driv, engagemang och framåtanda! Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller annan akademisk relevant utbildning som vill vara med på vår expansiva framtidsresa.
Vi ser att du som söker har följande kunskaper med dig: Van vid administrativa arbetsuppgifter och erfarenhet från arbete i affärssystem, gärna från SAP eller M3 samt mycket goda kunskaper i Office-paketet (specifikt Excel)
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Mycket god analytisk förmåga
Du värdesätter och arbetar utifrån våra gemensamma värderingar-Modig, Engagerad och Nära. Här kommer du ingå i en koncern med korta beslutsvägar och du får stora möjligheter att vara med och påverka hur arbetet och processerna ska utvecklas. Därav är det otroligt viktigt att du är van att ta egna initiativ, är nyfiken, affärsorienterad, analytisk och handlingskraftig samt tycker att det är roligt att skapa goda kontakter.
OM TJÄNSTEN
I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sverige och alla frågor går via rekryteringskonsulten Therese Hedén, therese.heden@eterni.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Tjänsten är en direktanställning via oss på Marenor med en provanställning på 6 månader.
ÖVRIG INFORMATION
Ansök genom att registrera dig på Eterni.se och bifoga ditt CV och personliga brev.
Ansökningar via mail hanteras inte p.ga GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!