OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mericon Sverige AB är ett kunskapsföretag med stort lösningsfokus. Vi säljer och marknadsför nischprodukter för strömdistribution, åskskydd och jordning, vilket görs med hjälp av skickliga och engagerade medarbetare samt noga utvalda produkter.
Inköpare till Mericon
Har du en bakgrund inom logistik och ett brinnande intresse för inköp? Tycker du om att jobba i nära samarbete med andra och driva arbetet framåt? Då är det här en tjänst för dig.
I den här rollen får du möjlighet att arbeta i en spännande bransch med varierande produkter och härliga kollegor. Huvuddelen av rollen är inköp. Du kommer ha daglig kontakt med leverantörer, följa leveranser och prissättningar. Tillsammans med Mericons logistikavdelning ser de till att ha ett bra materialflöde och rätt lagernivåer. Exempel på logistik är kontakt med transportbolag, transportbokningar som t.ex. import, tullhantering, osv. Hantering av kundspecifika logistik -och packningskrav. Den andra delen av rollen kommer innebära att du även är behjälplig på andra avdelningar. Det kan exempelvis innefatta uppgifter inom innesälj, beredning mot offert och verkstad mm. Det finns möjlighet att anpassa den delen av rollen mot dina egna intressen.
Kvalifikationer:
• Utbildning och/eller erfarenhet av logistik.
• Intresse för inköp och teknik.
• B-körkort.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta i Monitor.
• Kunskaper i Office 365.
Vem är du?
Det är viktigt att du ska trivas i rollen och därför fästs stort vikt vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi gärna att du är nyfiken och prestigelös, du vill gärna utvecklas och är öppen för att lära dig mer. Du är en självgående person som driver ditt eget arbete framåt och bidrar med idéer och initiativ. Du är även en strukturerad och flexibel person som kan parera mellan olika arbetsuppgifter. Till sist ser vi gärna att du är en person som trivs i sociala sammanhang och värdesätter god stämning på arbetsplatsen.
Låter det intressant? Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därav komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Mer om tjänsten:
Start: Omgående.
Arbetstider: Kontorstider. Arbete på plats.
Anställningsgrad: Heltid 100%.
Anställningsform: Tjänsten är en bemanning som varar i 6 månader där du kommer att arbeta som konsult via Qtym. Efter de 6 månaderna är det uttalat att Mericon har för avsikt att erbjuda dig en anställning hos dem, förutsatt att samarbetet fungerat bra.
Vid frågor kontakta rekryterare Felicia Olsson, 070-5668877 alt. felicia.olsson@qtym.se.
Mericon har valt oss som leverantör för det här uppdraget och därav hänvisas alla frågor till oss på Qtym.
Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.
Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se