OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är analytisk, strukturerad och vill vara med på vår tillväxtresa? Vill du tillsammans med oss göra inköp och supply chain till vår styrka och konkurrensfördel?
Mediafy söker en inköpare med stort engagemang och fokus till vårt team på Morot & Co.
Om Morot & Co
Morot & Co är ett strategiskt viktigt affärsområde hos Mediafy AB som är en del av Bonnierkoncernen. Med hjälp av vår digitala plattform, våra logistikflöden och kreativa idéer hjälper vi företag att lyckas skapa engagemang, motivation och lojalitet hos personal och kunder. Du erbjuds en spännande roll inom ett affärsområde med stark tillväxt och som präglas av entreprenörskap, driv och glädje. Vill du vara med och ta affärsområdet till nästa nivå?
Om rollen som inköpare
I denna roll ansvarar du för den operativa inköpsprocessen, du arbetar i den samtidigt som du utvecklar den. Du gör analyser och utifrån dessa gör du tillsammans med övriga i teamet inköp och supply chain till vår styrka och konkurrensfördel. Under dina första månader kommer du ihop med en senior konsult inom inköp sätta upp processer, arbetssätt, KPIer, analyser mm. Detta är spännande möjlighet för dig som på kort tid vill utvecklas inom ditt område.
I denna roll har du många olika kontaktytor i organisationen. Det kräver därför att du har en god förståelse och stort intresse för olika delar inom företaget.
Du rapporterar till affärsområdeschef för Morot & Co. Dina närmaste kollegor i ditt dagliga arbete är kategoriansvariga, produktadministratörer, tekniskt ansvariga och säljchef.
Exempel på arbetsuppgifter
- Ansvar för det dagliga arbetet i inköpsprocessen, från planering till orderplacering, orderbekräftelser, leveransbevakning, avvikelser.
- Ansvar för fakturaattest av inköpsfakturor.
- Superuser i Morots inköpssystem.
- Ansvar för analys och planering med hänsyn till försäljningsprognos, kommersiell risk, ledtider, lagernivå, kapitalbindning.
- Slowmoveranalys, analys och svansar.
- Kontakt med leverantörer och 3PL-lager gällande inköpsorder, processer, KPI:er.
- Kontakt med interna funktioner (ekonomi, kundtjänst, IT, sälj).
- Delta och driva projekt tillsammans med externa och interna stakeholders.
- Förbättringsarbete kopplat till orderflöden, system, arbetsprocesser och hållbarhets- och klimatfrågor.
Vem är du?
Som person är du analytisk, noggrann, initiativrik samt har en mycket god strukturell förmåga. Du har förmåga att hålla ihop och planera dina egna arbetsuppgifter samtidigt som du samarbetar väl med nödvändiga gränssnitt. Du har förmågan att hantera och prioritera flera olika frågeställningar och tar hjälp när du behöver det. Du trivs med att interagera med många olika personer med ett stort fokus på våra kunders behov.
- Eftergymnasial utbildning gärna inom ekonomi, civilingenjör, inköp eller annan relevant utbildning
- Behärskar Svenska och Engelska i tal och skrift
- Meriterande med goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel, och gärna erfarenhet av affärssystem
Då vi dessutom är i en tillväxtfas - är det viktigt att du är bekväm och motiveras av högt tempo samt att du har en positiv och flexibel inställning till förändringar.
Vi erbjuder
- Heltidstjänst (8.30-17)
- Tillsvidareanställning
- Månadslön enligt överenskommelse
- Ett drivet och engagerat team där vi stävar efter gemensam framgång och utveckling
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Ravelin Fossto
Mattias Lindvall
Reetta Ilomäki
Kristine Söderlindh
Josefin Arvidsson
Madeleine Eriksson Hegg
Pernille Collett
Mikaela Hegg