OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbakuten AB är sedan 1996 rekryteringsföretaget för arbetsplatser i Västsverige. Det gör att vi hör till de verkliga veteranerna i branschen. Jobbakuten är ett av de klart äldsta bemanningsföretagen. Vi arbetar med bemanning och rekrytering för arbetsplatser i hela Västsverige. Tyngdpunkten ligger på personal inom lager, industri och kontor. Våra kontor finns i Åmål, Stenungsund och Göteborg. Rekrytering är Jobbakutens kärnverksamhet. Oftast handlar det om hyrrekrytering, vilket innebär att Jobbakuten rekryterar en person som sedan hyrs ut till kunden på längre tid för att sedan erbjudas fast jobb hos vår kund. Alternativt gör hjälper vi kunden att göra hela rekryteringen och man anställs direkt hos vår kund.
Vi söker en erfaren Inköpare med det rätta drivet till vår kund Multi Montage i Uddevalla
Vår kund Multi Montage, som befinner sig i ett expansivt skede, behöver förstärka sin inköpsavdelning och söker nu en inköpare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköp av möbler och inredning då det i första hand är det som ska köpas in.
Multi Montage driver och genomför renovering och inredningsprojekt mot hotellmarknaden. Vi jobbar med de största hotellkedjorna i Norden och hanterar alla delar i projekten. Vi gör allt från gästrum och badrum till barer, restauranger, konferensytor och spa-anläggningar.
Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö i ett uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter i ett team som är framåt och glatt.
Leverantörerna finns såväl i Sverige som ute i resten av Europa.
Vi är ett engagerat företag som brinner för våra kunder och att ständigt utveckla vårt erbjudande i en dynamisk bransch. Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Uddevalla. Du rapporterar direkt till vår VD.
För att trivas och anta denna utmaning behöver du känna igen dig i följande grundläggande egenskaper: Strukturerad, Noggrann, Effektiv, Administrativ, Orädd, Ansvarstagande, kvalitetsmedveten och duktig på att hitta kreativa lösningar.
Vi ser gärna kvinnliga sökanden och tror att du är från 30 år och uppåt med några års yrkeserfarenhet. Du har viljan och insikten att jobba målmedvetet med ett stort eget driv i denna tjänst.
Det är en mångsidig befattning, där din förmåga att prioritera och leverera i tid är avgörande för att upprätthålla en hög intern/extern servicegrad och kundnytta. Att inse och förstå vikten i rollen, för att skapa lönsamma och effektiva kundprojekt för alla parter, är en framgångsfaktor.
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta:
• Hantering utav förfrågningsunderlag från våra beställare.
• Kontakt och förhandling med leverantörer & underentreprenörer i Norden och övriga Europa.
• Vara en viktig och aktiv del inom försäljningsarbetet.
• Hantera beställningar, produktsortiment, leveransbevakning, inköpsavtal, kvalitetssäkring, miljö och etiska hållbarhetskrav.
• Kontakt och avstämning med våra projektledare och platschefer ute på projekten.
Övriga krav för denna tjänst är:
• Mycket god förståelse för det svenska & engelska språket i tal och skrift.
• Välbekant med Office paketet.
• Ekonomistudier eller liknande erfarenhet.
• Förståelse kring försäljningsprocessens olika delar.
• Viljestark, engagerad och flexibel.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tom Sjötun
Andreas Jansson
+46 725541165
Hampus Johansson
Hampus Johansson
+46 727272739