OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet från inköp och är redo för att omgående börja på din nästa utmaning i karriären? Då kan detta vara rollen för dig! Företaget är ett attraktivt multinationellt företag med målet att "Contribute to society through the development of superior, original technology and products". Ansök nu - vi applicerar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Företaget levererar en social innovationsverksamhet för att bidra och svara till samhällets behov globalt. Genom att kombinera tekonlogier som är väsentliga för den sociala infrastrukturen arbetar de mot målet att "Contribute to society through the development of superior, original technology and products". Företaget har över världen har de över 380.000 anställda och nu har du chans att bli deras nästa kollega!
#
Du erbjuds
* Arbetslivserfarenhet på ett stort multinationellt företag
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpare kommer du att vara en kontaktperson på inköpsavdelningen i Sverige. Du kommer att administrera inköpsuppgifter och mellanliggande inköpsaktiviteter och stödja inköpsavdelningen i processen att inköpa och leverera material och relaterade tjänster för komplexa transportprojekt och anbud över nordiska marknader.
I urval består arbetsuppgifterna av:
* Stödja inköpsansvarig med att ge upphandlingsvägledning
* Identifiera nya inköpsmöjligheter och besparingsstrategier genom analys av utgiftskoncentration
* Inleda, bistå eller vägleda anbudsaktiviteter inom verksamheten och bidra till besparingsmål
* Förhandla kontrakt, förbättra priser och affärsvillkor med leverantörer
* Sammanställa data relaterade till skapandet och kvalificeringsprocessen för nya leverantörer tillsammans med årlig bedömning
* Leda eller hjälpa till med offertförfrågan och utvärdering av mottagna erbjudanden
* Bygga, underhålla och hantera leverantörsrelationer
* Operativ hantering av inköpsförfrågningar och inköpsorder
* Säkerställa efterlevnad av företagets riktlinjer, inköpspolicyer och procedurer
I tjänsten kan det även förekomma resor till huvudmarknaderna, främst inom Sverige, Frankrike och Italien.
VI SÖKER DIG SOM
- Du har en akademisk examen inom Supply Chain, Management, Business eller liknande
- Arbetslivserfarenhet från en liknande roll där projektledning, inköp och upphandling ingått
- Flytande på både svenska och engelska
Vidare är det stark meriterande om du har:
* Arbetat med SAP eller Oracle R12
* Erfarenhet av inköpssystemet RFx
* Kunskaper i italienska eller franska
Som person är du organiserad och strukturerad i ditt arbete. Då tjänsten innebär mycket kommunikation med kollegor, kunder, leverantörer, etcetera är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga. Vidare ser vi att du är driven och tar stort ansvar över ditt arbete samt är självgående. Du arbetar effektivt med frihet under ansvar och är orädd samt tar dig snabbt an nya metoder och lärdomar.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering. Solna, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231