Inköpare till Nimo-Verken AB i Hova

Arbetsbeskrivning

Nimo erbjuder energisnåla och skonsamma torkskåp, tvättbänkar och tekniska tillbehör för klädvårdsrummet till återförsäljare, grossister och konsumenter över hela Norden. Huvudkontor och fabrik ligger i Hova, Sverige.

Nimos verksamhet startades år 1944, omsätter idag cirka 180 miljoner kronor och har 100 engagerade medarbetare. Nimo utvecklas ständigt mot att bli ett ännu mer modernt och innovativt företag. Därigenom skapas trygghet för kunder, anställda och ägare. Hörnpelarna i vår processmodell är Kundfokus, Individen, Organisationen och Ledarskapet där alla delar ska samverka för att alla ska trivas och vår produktion ska vara så effektiv som möjligt.

Läs mer på nimoverken.com

Arbetsbeskrivning
I rollen som operativ inköpare arbetar du dagligen med att planera, beställa och bevaka leveranser av produktionsmaterial. Du arbetar med att följa upp leveranstider, prognoser och priser med leverantörer. Som inköpare hos oss har du ett långtgående ansvar för din del av vårt sortiment både vad gäller lagernivåer och leverantörer. Detta innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget.

Övrigt i dina uppgifter ingår bland annat att

* Hantera leverantörsfakturor
* Hantera leverantörsavvikelser
* Handlägga tullärenden
* Förhandla med leverantörer
* Optimera lageromsättningshastigheten
* Arbeta med kostnadsrationaliseringar

En viktig del av ditt dagliga arbete är att arbeta med problemlösning samt ständiga förbättringar både på kort och lång sikt tillsammans med leverantörer och övriga avdelningar inom företaget.

Tjänsten är placerad i Hova och du rapporterar till Inköpschefen.

Vem är du?
Du som söker har erfarenhet inom yrket eller med arbete i en roll som tangerar inköparens uppgifter. Du har minst gymnasial utbildning. Vidare har du en god teknisk förståelse och gärna erfarenhet av tillverkande industri.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftlig, är ett krav då du dagligen kommer i kontakt med såväl svenska som utländska leverantörer. Du hanterar MS Office och affärssystem utan problem.

Som person är du utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga på alla nivåer både externt och internt. Du är du engagerad, noggrann, effektiv och gillar att hålla koll på många saker samtidigt. Du tycker att förbättringsarbete är en självklar del och tillhör det dagliga arbetet. Du är en kommunikativ serviceinriktad lagspelare och gillar att arbeta med människor.


Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Nimo med Experis, en del av ManpowerGroup.

Du söker tjänsten via länken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0500-38 14 37 eller
e-post .

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 november.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 9 oktober 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


9 januari 2025

9 januari 2025

Operativ inköpare

Operativ inköpare

9 januari 2025

9 januari 2025