Inköpare till Nolek

Inköpare till Nolek

Arbetsbeskrivning

Vår kund Nolek AB behöver permanent förstärkning av en strukturerad och utvecklingsorienterad Inköpare. Vi söker dig som brinner för inköpsplanering, förbättringsarbete och optimering och som trivs i en bred tjänst med många kontaktytor. Här blir du en nyckelspelare i ett teknikintensivt och spännande företag. Sedan starten 1973 har Nolek erbjudit innovativa tekniklösningar med kundanpassade produkter.

Tjänsten är på heltid och Noleks kontor är beläget Norsborg, söder om Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som inköpare ansvarar du för att Noleks behov av komponenter och material köps in med rätt kvalitet, pris och leveranstid. En viktig del av arbetet är att driva på företagets arbetssätt och artikelstruktur för att möjliggöra effektivitet inom övriga avdelningar.

Tjänsten tillhör inköpsavdelningen och du har ett nära samarbete med inköpschef och logistikansvarig men också med produktionsenheten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Operativa inköp till projekt och lagervaror och på sikt också reservdelar och förnödenheter
- Bevaka ordererkännanden
- Leveranskontroll av inkommande gods
- Löpande arbete med företagets artikelstruktur gällande lager och komponenter
- Driva arbete med leverantörsbyten för material till produktion tillsammans med inköpschef
- Hantera reklamationer och garantiärenden
- Stötta logistik med avgående transporter vid behov


Vem är du?
För att bli framgångsrik i denna tjänst ser vi att du har minst 1-2 års erfarenhet inom arbetsområdet, med god förståelse för inköpsprocessen. Du har med fördel relevant utbildningsbakgrund och får gärna ha en teknisk bakgrund och/eller ett teknikintresse och viljan att lära. En god förståelse för företagets verksamhet och produkter är av största vikt liksom intresse för att driva effektivisering och utveckling. Du är en van användare av affärssystem och andra digitala verktyg och behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper väger tungt. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och arbetar strukturerat och metodiskt. Du trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor och ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och affärsmässighet. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare med ett hjälpsamt och flexibelt förhållningssätt till dina kollegor, dina kunder och leverantörer och andra du kommer att samverka med. Samtidigt är du trygg och stabil och vågar ta för dig, ta ansvar och delegera där så behövs. Din energi och arbetsglädje smittar av sig och ingen uppgift är för stor eller för liten.


Om verksamheten
Nolek är en världsledande leverantör av helhetslösningar när det gäller tätkontroll, verifieringsprovning, läcksökning, heliumladdning och heliumåtervinning. Läcksökning används idag inom områden från elbilar/batterier och energilösningar till applikationer inom områden som medicin, vetenskap och rymd. Alla våra produkter är helt kundanpassade vilket ställer stora krav på vår problemlösningsförmåga och uppfinningsrikedom. Sedan starten 1973 har Nolek varit ledande inom utvecklingen av avancerad tätkontroll och skapat standarden för detta. Vi brinner för innovativa tekniklösningar och erbjuder marknadsledande produkter. Vi erbjuder både kundanpassade och standardiserade lösningar och på vårt huvudkontor i Norsborg har vi vår egen FoU-avdelning för att fortsatt hålla oss i framkanten av tätkontrollsteknologin.

Vårt huvudkontor finns i Norsborg i södra Stockholm och har fn 6 dotterbolag i Malaysia, USA, Nederländerna, Ungern, Kina och Danmark, samt ett antal distributörer världen över. Nolek koncernen omsätter ca 130 MSEK, har ca 100 anställda och ägs av Indutrade AB (publ) som är en långsiktig, framgångsrik och stabil ägare. Indutrade har drygt 200 dotterbolag, ca 8 100 anställda i mer än 30 länder och en omsättning på över 20 Mdkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap lista. Läs mer om företaget på www.nolek.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 20 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024