OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Bostik Group är en av världens ledande tillverkare av lim, tätningsmedel samt spackel, fix & fog. Bostik servar bygg, gör-det-själv- och industrimarknaden med sina produkter. Företaget omsätter € 1,95 miljarder. Bostik Group har 50 produktionsställe med 6000 anställda, 4 forsknings- och utvecklingscentra samt tio "applied research centers". Sedan februari 2015 ingår Bostik i den franska koncernen Arkema SA, vilken har en årlig försäljning på ca € 7,7 miljarder. Huvudkontoret ligger i Paris, koncernen har 137 produktionsanläggningar, 61 i Europa, 34 i Nordamerika och 42 i Asien. I Bostik Northern Europe ingår totalt 4 länder; Sverige, Norge, Danmark och Finland. Organisationen omsätter omkring €60 miljoner och har 130 anställda. Huvudkontoret ligger i Helsingborg där produktion, utveckling och administration ligger samlat.
Är du inköparen som trivs med att arbeta i högt tempo med bra koll på orderflöde? Tycker du om att styra upp orderprocessen och att effektivisera ditt arbete? Hos oss får du möjlighet att och jobba med operativt inköp hos en ledande global specialist. Ta chansen och sök redan idag!
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare hos Bostik är du en viktig kugge i samarbetet mellan bland annat produktion, Produkt chefer och vår nordiska säljorganisation. Du kommer ansvara för orderflödet av såväl råvaror som emballage och etiketter. Detta betyder ett tätt samarbete med både interna och externa aktörer.
Förekommande arbetsuppgifter kan vara:
* Övervaka order- och produktionsprocessen, från beställning till leverans
* Skapa månads- och kvartalsprognoser till olika intressenter
* Stötta produktion och lager i frågor kring order och leverans
* Löpande uppdatera vårt affärssystem
* Kontinuerligt arbeta med effektivisering och kostnadsbesparingar
* Delaktig i avtalsförhandlingar med externa leverantörer
Din profil
För att lyckas i tjänsten behöver du vara en lagspelare som uppskattar att arbeta nära dina kollegor i en mindre grupp. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt. Som person är du initiativtagande och självgående samt räds inte att ta i där det behövs.
För att söka tjänsten ska du ha en universitetsutbildning inom ekonomi, inköp, alternativt en gymnasieutbildning med påbyggnad inom dessa ämnen eller förvärvat dig kunskapen genom tidigare likvärdigt arbete. Du har utmärkt datorvana och kunskaper i Microsoft Office. Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet, gärna SAP. Vidare talar och skriver du obehindrat både på svenska och engelska.
Som person är du driven och har ett socialt intresse som gör att du känner dig bekväm i kontakten med olika intressenter. Ordningssinne, flexibilitet och att kunna ha många saker på gång samtidigt är viktiga egenskaper. Du skall ha en vilja att lära dig nya saker och förmåga att anpassa dig till förändringar.
Vi erbjuder
Bostik erbjuder dig en spännande tjänst med en arbetsgrupp som prioriterar samarbete och att hitta lösningar för företagets bästa. Du kommer att arbeta inom ett internationellt företag där nyskapande är en del av vardagen. Möjlighet till hemarbete finns utifrån arbetets behov.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Bostik med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Ansök så snart som möjligt då urval sker löpande. Sista ansökan är 17 september.
Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, angela.ekelof@jeffersonwells.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
För mer information om Bostik besök www.bostik.se
Facebook: https://www.facebook.com/BostikSverige/ Instagram: https://www.instagram.com/bostiksverige/
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCx1viQn2eIYwQqGGgzsE9pQ
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/bostik/