Inköpare till Nymek AB

Inköpare till Nymek AB

Arbetsbeskrivning

Nymek grundades redan i slutet av 40-talet av bröderna Nyström i Mjövattnet. Sedan dess har mycket hänt. Idag är vi ett högteknologiskt företag med ett flertal certifikat.
Hos Nymek står medarbetarna i centrum och som anställd blir du en viktig del i ett stort kunnande. Tillsammans med våra medarbetare jobbar vi aktivt för att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet.

Om företaget
Nymek är ett komplett underleverantörsföretag. Vi har resurser att medverka hela vägen från produktutveckling till ett fungerande materialförsörjningsflöde.
Våra kunder väljer oss för vår höga leveransprecision och goda kvalitet. Nymek har väl fungerande infrastruktur med implementerade system för systematiskt förbättringsarbete, verksamhetsstyrning, EDI, kvalitetsledning och miljöledning. Detta tillsammans med vår gedigna erfarenhet, våra anställdas kompetens och förmåga, gör oss till en trygg och pålitlig partner.
Just nu söker vi en inköpare

Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare på Nymek AB kommer du att arbeta projektövergripande med kvalificerat inköp- och upphandlingsarbete. Som inköpare har du ett nära samarbete med ledning, projektörer och produktionsansvarig i fabriken. Dina arbetsuppgifter innefattar allt från analys, upphandling och förhandling till kontraktsskrivning.
Som inköpare på Nymek ansvarar du för:
- Bedömning och värdering av leverantörer i samråd med andra avdelningar.
- Förhandlingar och avtalsuppgörelser med leverantörer.
- Inköp av material och förekommande tjänster i enlighet med fastställd inköpsrutin.
- Framtagning av uppgifter och information om artiklar och tjänster.
- Leveransbevakning.
- Prisuppföljning och priskontroll.
- Att genomföra prognostisering och rapportering av inköpsvolymer.
- Att medverka till att överskottsmaterial och utrustning avyttras på det mest fördelaktiga sättet.
- Fakturakontroll.
- Hålla register över godkända leverantörer aktuellt.
- Marknadsundersökning.
- Val av leverantörer.
- Att i samråd med övriga avdelningar vidta åtgärder för att förhindra störningar i materialförsörjningen.
- Att följa rutiner i verksamhetssystemet.

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara rätt för rollen krävs det att du har bra samarbetsförmåga, både internt och externt. Du är drivande, affärsinriktad och har lätt för att kommunicera med såväl svenska som utländska kontakter. Du klarar att engagera dig i flera ärenden samtidigt och har inget problem med att dagsplaneringen ibland måste ändras pga. yttre omständigheter.
Vi tror att du som person är nyfiken och öppen för att både utveckla arbetssätt och din egen kompetens. Vidare är det viktigt att du är pedagogisk, serviceinriktad och tålmodig. Du är lyhört och samverkar flexibelt med andra mot gemensamma mål.
Om du har en högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av strategiskt inköps- eller logistikarbete ser vi det som en stor fördel men inte ett krav.
Vi ser gärna att du har:
- Gymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet.
- Goda kunskaper i affärssystemet Monitor inom området inköp.
- Goda kunskaper i Microsoft Office program.
- God social förmåga.
- Miljökunskap och kunskaper gällande kemikalier för att kunna göra miljöinköp enligt rutin.

Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi på Nymek AB är stolta över våra produkter som återfinns runt om i världen. Du kan också bli en världsaktör!

Information och kontakt
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2022-03-13. Urval görs löpande vilket innebär att tjänsten kan vara tillsatt före sista ansökningsdag. Så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Placeringsort: Mjövattnet, Skellefteå

I denna rekrytering samarbetar Nymek AB med Wikan Personal och man blir anställd direkt av Nymek. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Kenneth Vidmark, 0910-77 09 81 alt. kenneth@wikan.se


Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024