OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du analytisk, strukturerad och affärsorienterad? Drivs du av att arbeta i ett högt tempo i ett företag i förändring? Då kan det här vara rätt arbetsplats och roll för dig! Vi söker just nu en ytterligare inköpare till vårt team. Rollen är ett längre föräldravikariat med god chans till förlängning och fast tjänst. I rollen som inköpare på Office Depot ansvarar du för ett antal kategoriområden genom hela varuförsörjningskedjan.
Arbetsuppgifter
Som inköpare är du ansvarig för hela varuflödet från leverantör till centrallager. Här ingår arbetsuppgifter som prognostisering, orderläggning, leveransbevakning för inkommande order till vårt centrallager, fördelningar och påfyllnad till våra butiker.
I rollen ingår även att
Optimera lagernivåer samt beställningspunkter på centrallager
Ansvara för volymberäkningar inför kampanj/säsong och försäljningspeakar
Ha ett nära samarbete med funktionerna på inköps- och katerogiavdelningen, centrallager, butiker. Vidare samarbetar du även med ett flertal olika funktioner internt som externt
Riskanalyser kopplat till bristsituationer
Registervård
Reklamationshantering
Uppnå och vidhålla uppsatta mål och nyckeltal för avdelning
Du arbetar i ett team bestående av totalt 7 inköpare och rapporterar till Head of Merchandise, Procurement & Supply Chain.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande uppdrag inom inköp/logistik. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp och/eller ekonomi. Du är noggrann, serviceminded och är en teamspelare som bidrar med engagemang, öppenhet och din kompetens.
Vi vill att du har goda kunskaper i:
Djupare kunskap i Excel, arbetat i komplexa dokument och grundläggande makrokunskap
Erfarenhet av affärssystem, M3 är meriterande
Flytande i Svenska och Engelska i tal såväl som skrift
Vidare är du en person som trivs i en miljö där det ständigt händer saker och du triggas av att vara i ett företag som befinner sig i förändring där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats där engagemang, arbetsglädje och vilja att utvecklas är viktiga delar!
Office Depot erbjuder dig
Du ansluter till en dynamisk, snabbfotad organisation med korta beslutsvägar och stora ambitioner. Du ges möjligheten att påverka och utveckla såväl ditt eget arbete som verksamhetens utveckling i stort. Detta är en roll för dig som trivs i en organisation med en familjär anda, där alla vill bidra och göra skillnad och där det ges utrymme för utveckling. Medarbetarna är Office Depots viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.
Vi söker just nu en ny kollega till vårt team. Denna tjänst är ett längre föräldravikariat med god möjlighet till förlängning och fast tjänst. Tjänsten omfattar heltid med start så snart som möjligt/enligt överenskommelse och sträcker sig till september 2023.
Tjänsten är placerad på Office Depots huvudkontor i Solna.
Kontakt & ansökan
Intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Sista dag för ansökan är 30 september 2022. För mer information om tjänsten, kontakta Purchase & Call off TL Fredrik Lindberg på fredrik.lindberg@officedepot.se
Om Office Depot
Office Depot Svenska AB är ett av Sveriges ledande kontorsvaruföretag med försäljning via e-handel, retail, wholesale samt fält. Med sitt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är Office Depot kontorets One Stop Shop som ger företagskunder ett enklare och mer hållbart arbetsliv.
Varumärket Office Depot grundades 1986 i USA och finns idag i mer än 50 länder. Den svenska verksamheten befinner sig på en riktigt spännande förändringsresa där man under 2020 köper loss den svenska delen från Office Depot huvudägare och satsar nu stort och obehindrat på tillväxt och digitalisering. Office Depot Svenska AB omsätter drygt 1 miljard SEK och har ca 300 medarbetare.