OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med vår rikstäckande organisation och lokala kännedom tar vi ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. Vi har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. Vi arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar vi högteknologiska och hållbara energisystem.
ONE Nordic har idag ca 1 100 medarbetare i Sverige och Norge. Huvudkontoret ligger i Malmö http://www.one-nordic.se/
Vill du arbeta med både tekniskt och kommersiellt inköp samt frågor som rör logistik, planering och utveckling? Då ska du söka tjänsten som Operativ inköpare till ONE Nordic.
Som operativ inköpare arbetar du med inköp och frågor kopplade till inköp för hela bolaget med tyngdpunkt mot Affärsområde Service Nords projektverksamhet.
Dina arbetsuppgifter innebär att sköta materialplanering och orderläggning av material mot befintliga avtal. Du verkar för leverantörs-, kategori- och volymstyrning samt driva initiativ till processförbättringar. Genomföra och ansvara för uppdragsspecifika inköp både tekniskt och kommersiellt samt hantera frågor som rör logistik, planering och utveckling. Du bevakar kostnaderna inom projekten såsom logistik, montagetid och montagehjälpmedel. I din roll stödjer du enheterna rörande inköpsfrågor, behov av inköp, teckna och kvalitetssäkra avtal och leveransvillkor. Du godkänner leverantörer, förhandlar villkor och priser samt analyserar risker och bedömer marknads- och leverantörsförhållanden. Som inköpare samordnar du också utbildningsinsatser kring nytt material tillsammans med berörda enheter och chefer.
Vi söker dig med ett par års erfarenhet inom inköp och logistik. Du har en gymnasieutbildning inom ekonomi/teknik samt gärna en vidareutbildning inom inköp och/eller logistik. Har du dessutom teknisk elnätskompetens inom lokal-, region och stamnät så är det meriterande. Som person är du teknisk, proaktiv, flexibel och noggrann. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice. Du har goda ekonomiska kunskaper samt förmåga att uttrycka dig bra i både tal och skrift i svenska och engelska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid med placering på något av våra kontor i Sollefteå, Sundsvall, Strömsund eller Jokkmokk. Då resor förekommer i tjänsten krävs det att du har körkort.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47. Din ansökan skickar du till: petra.elf@rutinera.se Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den snarast möjligt, dock senast den 13 november 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Minna Nikkanen
070-3167272
Rekryterare Minna Nikkanen
Rekryterare Petra Elf
0707606447
Rekryterare Anna Ottosson
0703807047